اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 42 مجتمع رفاهی بین‌راهی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 42 مجتمع رفاهی بین‌راهی و سرویس بهداشتی در استان طی چهار سال اخیر ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 42 مجتمع رفاهی بین‌راهی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز تراب محمدی در حاشیه برنامه‌های تسهیلات نوروزی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز نهضت ساخت امکانات رفاهی و خدماتی در استان، از سال 86 تا پایان سال‌جاری 28 مجتمع بین‌راهی و 14 سرویس بهداشتی در شهرستان‌ها و ورودی‌های مختلف آذربایجان‌شرقی ساخته شده است.

وی با اشاره به مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث این زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: برای ساخت این 42 پروژه خدمات رفاهی بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدی مجتمع‌های بین راهی ساخته شده را دارای امکانات رفاهی قابل قبول دانست و تصریح کرد: این اماکن از سرویس‌های بهداشتی، بوفه، نمازخانه، وضوخانه، پارکینگ، پیاده رو، سپتینک تانگ و آلاچیق تشکیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با توجه به اینکه تامین مجتمع‌های بین‌راهی که در زیر مجموعه زیرساخت‌های گردشگری قرار دارند، عامل بسیار مهمی در تامین رفاه گردشگران محسوب می‌شود، احداث این مجتمع‌ها را در زمره وظایف خود قرار داده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخلاف تصور برخی، اقدامات خوبی در زمینه ساخت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام گرفته، گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از مجتمع‌های بین‌راهی در محورهای اصلی ارتباطی استان و در مسیر جاذبه‌های گردشگری احداث شده‌اند.

محمدی تصریح کرد: مجتمع بین‌راهی قره‌آغاج، چاراویماق، تاقلی هشترود، اندیشه تبریز، پلیس راه مراغه، زنجیربلاغ اهر، بین‌راهی میانه- زنجان، قلعه دره‌سی کلیبر، ورودی بستان‌آباد، قویون قشلاق، پدیده عجب‌شیر، ورودی پارک شهر بستان‌آباد، پارک انقلاب میانه، آتورجان عجب‌شیر و آغچه قشلاق تعدادی از این مجتمع‌های بین‌راهی هستند.

وی افزود: پارک ملت صوفیان، ایستی بلاق، بین‌راهی بیلوردی، ورودی هریس، صوفیان، پلیس راه تبریز – بستان‌آباد ، قریخلار مرند، خاروانا، شهید کوچه‌باغی، قره‌داغی میانه، بکش‌زاده، خاقانی، تیکمه‌داش و اتوبان پاسداران دیگر مجتمع‌های بین‌راهی ساخته شده در این چهار سال به شمار می‌روند.

محمدی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها و روستاهای سراب، نظرکهریزی، لیقوان، امامزاده داود عجب‌شیر، امامزاده جوشین ورزقان، آبگرم بستان‌آباد، کلیسای سنت استپانوس جلفا، امامزاده سید احمد مرند، اسفنجان، خراجوی مراغه، وادی رحمت تبریز، امامزاده ابوالقاسم عجب‌شیر و شورسوی عجب‌شیر نیز سرویس‌های بهداشتی ساخته و بهره‌برداری شده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات مداوم استاندار آذربایجان‌شرقی مبنی بر توسعه و نظارت بر مجتمع‌ها و سرویس‌های بهداشتی استان گفت: با آغاز به کار چند پروژه دیگر طی سال‌های آینده شاهد افزوده شدن به این اماکن رفاهی و خدماتی در آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول