اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش سنگین برف در اردبیل

راه 500 روستا در اردبیل بسته شده است

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش سنگین برف در روزهای منتهی به بهار راه 500 روستا در استان اردبیل مسدود و بسته شده است.

راه 500 روستا در اردبیل بسته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش که همچنان و تا لحظه ارسال خبر ادامه دارد، امدادگران هلال‌احمر و راهداران را وادار به کمک‌رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک کرده است.

امدادگران شهرستان گرمی عصر امروز موفق شدند 120 خودروی گرفتار در جاده‌های برف‌گیر این کوهستان را نجات دهند.

بسیاری از خودروها قادر به حرکت در جاده‌های اصلی و فرعی نبودند و بیش از 400 نفر از سرنشینان این خودروها در پایگاه‌های امداد و نجات قره‌آغاج و گردنه لنگان در محور اردبیل ـ گرمی اسکان داده شدند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر گرمی بین این افراد ده‌ها بسته خرما، نان خشک، تن ماهی، کنسرو و سایر مواد غذایی خشک توزیع شده است.

عبدالحسین نجفی افزود: پنج اکیپ گشت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی این شهرستان در آماده باش هستند و با گشت منظم و کنترل دقیق سعی می‌کنند مسافران و گردشگران ورودی را راهنمایی کنند.

راهداران گرمی نیز برای بازگشایی راه‌ها و مناطق کوهستانی دورافتاده در بخش‌های مرکزی، انگوت و موران شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند ولی همچنان در این شهرستان راه بیش از 40 روستا مسدود شده است.

بارش برف تمام جاده‌های روستایی شهرستان کوثر را نیز بسته است.

 

مسدود شدن تمام راه‌های روستایی کوثر

به گزارش فارس، به گفته فرماندار شهرستان گرمی بارش سنگین برف علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم و کندی تردد خودروها سبب شده تا بر اثر کولاک شدید از شب گذشته تمام جاده‌های روستایی این شهرستان مسدود باشد.

سعدالله رئیس‌ساداتی تصریح کرد: ‌ریزش برف در این شهرستان مسافران و رانندگان گذری را متعجب کرده و کولاک شدید نیز به همراه بارش مستمر سبب شده تا برخی از مسافران در جاده‌ها و محورهای این شهرستان گرفتار شوند.

وی به لغزنده بودن جاده و تداوم بارندگی در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: از رانندگان گذری انتظار می‌رود خودروی خود را به تجهیزات کامل زمستانی نظیر زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن مجهز کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مأموران راهداری با تمام امکانات تلاش می‌کنند تا محورهای اصلی این شهرستان باز نگه داشته شود تا در تردد مردم مشکلی به وجود نیاید.

همچنین تردد در محور اردبیل ـ سرچم تنها با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است و پلیس راه جلوی هرگونه تردد بدون تجهیزات زمستانی را می‌گیرد.

هفت گروه راهداری از شهرستان کوثر برای باز کردن محورهای ارتباطی مسدود شده، فعالیت می‌کنند ولی به دلیل ارتفاع 50 سانتی‌متری برف در بسیاری از جاده‌های این شهرستان کار سخت و طاقت‌فرسا است.

 

راه 98 روستای نیر مسدود شده است

از شهرستان مرکزی استان اردبیل نیر خبر می‌رسد برف سنگین راه ارتباطی 98 روستا را در این شهرستان مسدود کرده است.

به گفته فرماندار نیر راهداران تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این راه‌های ارتباطی روستایی را در آستانه سال نو بازگشایی کنند.

سید حمید عباداللهی گفت:‌ بر اثر بارش برف سرنشینان صدها دستگاه خودرو در بسیاری از محورها به ویژه گردنه صائین در راه ارتباطی سراب – نیر گرفتار شده بودند که با کمک راهداران و امدادگران هلال‌احمر از چنگال برف و کولاک نجات پیدا کردند.

وی به رانندگان توصیه کرد با توجه به شرایط نامناسب جوی از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و در صورت عزیمت زنجیر چرخ و سایر تجهیزات را با با خود به همراه داشته باشند.

در این شهرستان همچنین سرنشینان 100 خودرو در محورهای مواصلاتی در 24 ساعت گذشته از گرفتار شدن در برف و کولاک نجات پیدا کردند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر نیر در همین مدت اقدام به اسکان اضطراری 170 مسافر در راه مانده کردیم و 106 خودروی سبک و دو دستگاه اتوبوس را نیز که به دلیل کولاک و نبود دید کافی در راه مانده بودند، امدادرسانی کرده و بین آنها 100 بسته غذایی توزیع کردیم.

عسگر فرجی افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودروی سواری پراید در سربالایی جوراب‌چایی سه نفر از سرنشینان خودرو مصدوم شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند که یک نفر از آنها نیز به کمک گروه امداد و نجات هلال‌احمر به درمانگاه انتقال یافتند.

بارش برف در برخی از نقاط نیر 70 سانتی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول