اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط ‌‌زیست خوزستان عنوان کرد

ترویج فرهنگ زیست‌محیطی از اولویت‌های سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ترویج فرهنگ محیط ‌زیستی را از مهمترین برنامه‌های سال آینده اعلام کرد.

ترویج فرهنگ زیست‌محیطی از اولویت‌های سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تورج همتی در آخرین جلسه شورای اداری سال 90 این اداره کل، با بیان اینکه مهمترین و با اولویت‌ترین ماموریت اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در سال آینده، ترویج و عمومی سازی فرهنگ محیط زیست است گفت: مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه این اداره کل فرهنگ‌سازی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی، بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و به میدان آوردن مردم خواهد بود.

وی خطاب به تمام روسای ادارات و مسئولان بخش اظهار کرد: تا با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی ائمه جمعه، صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی، روحانیون، هنرمندان، شاعران، بازاریان، نشریات محلی و سراسری در راستای معرفی هر چه بهتر محیط زیست و حفاظت از آن تلاش کنند.

همتی همچنین با تأکید بر استفاده عادلانه و خردمندانه از سرمایه‌های اجتماعی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، ایجاد رقابت صحیح و سالم همچنین عملیاتی کردن توافقات و تفاهم نامه‌های حفاظت از محیط زیست با سایر ارگان‌ها می‌توان گام‌های مهمی در زمینه فرهنگ سازی برداشت.

وی در ادامه افزود: در سال آینده باید از اعمال سلیقه خارج از چارچوب ضوابط جلوگیری کرد همچنین در سال آتی نگاه‌های سنتی به مقوله حفاظت از محیط زیست جای خود را به افکار نو و نگاهی تازه تغییر خواهد داد؛ چرا که ذهن‌های سنتی توانایی انجام کارهای بزرگ را ندارند.

این مقام مسئول تمرکز در تصمیم‌گیری و تفویض اختیارات در عملیات و فعالیت‌ها با اولویت شهرستان‌ها تأکید نمود و اعلام داشت بایستی نقش مردم و احساس مسئولیت آنها را درک نمود و نباید به روشهای سنتی تمکین و از روشهایی که مردم را به میدان می آورد غافل شویم لذا ظرفیت‌شناسی و ظرفیت سازی و ژرف اندیشی را تقویت نموده و نظارت، پایش ، ارزیابی و ارزشیابی پیوسته ای بر امور داشته باشیم.

در این نشست از فعالیت‌های ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های دزفول، ماهشهر، رامهرمز و اهواز و واحد روابط عمومی اداره کل در سال جاری با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول