اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اسکودا:

تحریم فروش قطعات هواپیما به ایران نقض صریح حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: نماینده اسکودا (اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) گفت: تحریم فروش قطعات هواپیما به ایران نقض صریح حقوق بشر است.

تحریم فروش قطعات هواپیما به ایران نقض صریح حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حسن فرهودی‌نیا در جلسه کمیته پیگیری امور داخلی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور، حق حیات را نخستین شرط حقوق بشر دانسته و اظهار داشت: تحریم فروش لوازم و قطعات هواپیماهای مسافربری، حقوق حیاتی مردم ایران را به خطر انداخته است.

این حقوقدان در ادامه تحریم فروش وسائل و قطعات هواپیماهای مسافربری به ایران را از دلایل عمده ایجاد نقص بی‌شمار فنی و سقوط هواپیماهای مسافربری در ایران عنوان کرده و افزود: تحریم این قطعات با مبانی حقوق بشر منافات داشته از این رو بر ضرورت لغو تحریم ارائه قطعات هواپیماهای مسافربری که مسافران اعم از داخلی و خارجی از آن استفاده می‌کنند، تاکید می‌کنیم.

 نایب رئیس دفتر شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، تحریم این قطعات را جدی‌ترین نقض حقوق بشر ایرانیان عنوان کرده و افزود: همه قواعد حقوق‌بشر و کنوانسیون‌هایی که وجود دارد، برای حفظ حقوق بشر است و نه بهانه سوءاستفاده برای از بین‌ بردن حقوق انسان‌ها.

 در سال 1346 کشورها با هم سازمان جهانی ایکائو و یاتا را که مخصوص خطوط هوایی پرواز هستند به وجود آورده و براساس پیمان 96 ماده‌ای ایکائو همچنین منشور بین‌المللی سازمان بین‌الملل، این سازمان وظایفی نظیر حفظ جان انسان‌ها، حفظ امنیت هوایی، کمک به توسعه صنعت هواپیمایی، همکاری شرکت‌ها و جلوگیری از رقابت بین‌المللی ناسالم را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول