اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم پرداخت یارانه اتوبوسرانی اصفهان از سوی دولت

افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان در سال آتی قطعی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورت عدم پرداخت یارانه اتوبوسرانی اصفهان از سوی دولت افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان در سال آتی قطعی است.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان در سال آتی قطعی است

علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه شورای شهر به دنبال کنترل قیمت‌های بلیت اتوبوس‌ها و عدم افزایش نرخ بلیت در سال آتی است، اظهار داشت: دولت باید با اجرای تعهدات خود در زمینه پرداخت خود از سهم یارانه اتوبوسرانی، شورای شهر را مجبور به افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در سال آتی نکند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری دولت تنها حدود 30 درصد از سهم خود را در این زمینه پرداخت کرده است، اضافه کرد: اما دولت در سال آتی در زمینه اعتبارات جدید برای این موضوع باید سهم خود را نسبت به یارانه اتوبوسرانی اصفهان پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند، تمامی تلاش‌های مدیریت شهری اصفهان با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها در سال آتی به سوی عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها در سال آتی سوق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید جور بدقولی دولت را به دوش بکشند، ادامه داد: در صورت عدم پرداخت سهم دولت در زمینه بلیت اتوبوس‌ها به صورت کامل شهرداری و شورای شهر الزام پیدا می‌کنند به حرکت به سمت و سو‌هایی که مورد نظرشان نیست.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت یارانه اتوبوسرانی از سوی دولت افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان در سال آتی قطعی است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: قصور و کوتاهی دولت در پرداخت‌های یارانه بلیت اتوبوس‌ها با شعار‌های دولت مبنی بر ضرورت توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هم‌خوانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از حمل و نقل عمومی از مسائل مشخص شده‌ای است که جزو وظایف اصلی دولت به شمار می‌رود، بیان داشت: دولت باید این موضوع را در بودجه خود لحاظ کند و ابهامی در زمینه ضرورت توجه دولت به حمل و نقل عمومی شهر‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت تنها باید اراده کند که سهم خود را از بلیت اتوبوس‌ها به شهرداری‌ها بپردازد، گفت: در سال آتی با توجه به افزایش خطوط بی.آر.تی در اصفهان دولت باید در این زمینه اقدامات مورد نیاز را انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی قادر به خرید و تأمین هزینه‌های اتوبوس‌های بی.آر.تی نیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش خطوط BRT در راستای جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش ترافیک و سایر موارد موثر است و هر دستگاه اتوبوس‌های تندرو شهری به اعتباری بالغ بر 340 میلیون تومان نیاز دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: این موضوع نیز ممکن است در فضای مترو قرار بگیرد و مدیریت شهری اصفهان قادر به پاسخ‌گویی به مردم در راستای راه‌اندازی سایر خطوط BRT در اصفهان در زمان ممکن نباشد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول