اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

اقدامات ضداسلامی آذربایجان جای نگرانی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با اشاره به اقدام جمهوری آذربایجان مبنی بر اقامه نماز جمعه در روز شنبه گفت: اقدامات کشور جمهوری آذربایجان نگران‌کننده است.

اقدامات ضداسلامی آذربایجان جای نگرانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی ضمن تقدیر از حماسه‌آفرینی ملت ایران در تمام عرصه‌های انقلاب اظهار کرد: 12 اسفند و حضور حماسی ملت ایران توانست به رجزخوانی استکبار و ایادی آن پایان داده و آنها را وادار به عقب‌نشینی فاحش کند.

 *دسیسه‌های دشمنان برای جدا کردن مردم از انقلاب کارساز نیست

وی تصریح کرد: پس از مشارکت بی‌نظیر مردم در پای صندوق‌های رای برای انتخاب نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اوباما در چرخشی 360 درجه‌ای ادعا کرد که حمله نظامی به ایران به ضرر ما تمام خواهد شد و دستاورد دیگری ندارد.

مجتهدشبستری گفت: حضور حماسی ملت در عرصه‌های مختلف به دنیا ثابت کرده است که مردم خواهان نظام اسلامی بوده و به آرمان‌های امام و انقلاب پایبند هستند بنابراین دسیسه‌ای برای جدا کردن مردم از نظام کارساز نیست.

وی گفت: انتظار ما از مردم همیشه در صحنه این است که در مرحله دوم انتخابات نیز حضور پررنگ داشته باشند تا با انتخاب اصلح، مجلسی متشکل از متعهدان به آرمان‌های امام و انقلاب رقم بخورد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به تحولات منطقه و همین طور جهان اشاره کرد و با رو به افزایش خواندن حرکت‌های اسلام‌خواهانه در دنیا به خصوص در منطقه اظهار داشت: در حالی‌که دنیا با موج اسلام‌گرایی روبه‌رو هست اما شاهدیم که در همسایگی ما کشور جمهوری آذربایجان تمام توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته که این امر جای نگرانی است.

*اقدام جمهوری آذربایجان مبنی بر اقامه نماز جمعه در روز شنبه محکوم است

مجتهدشبستری اظهار کرد: اخیراً شنیده می‌شود که دولت جمهوری آذربایجان در دور جدید مبارزه با اسلام ضمن ممنوعیت حجاب و عفاف و اقدامات ضددینی، اعلام داشته است که نماز جمعه در شرایط و مکان غیرقابل قبولی آن هم در روز شنبه اقامه شود که رویه معاویه و زورگویان تاریخ است.

وی افزود: سران آذربایجان بدانند که حرکت‌های ظالمانه آنها در برابر موج طوفنده اسلام‌خواهی ملت‌ها به خصوص مردم این کشور دوام نخواهد آورد و سران آذربایجان باید از سقوط قذافی، حسنی مبارک و مستکبران تاریخ به خصوص فرعون‌های منطقه عبرت بگیرند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در کنار تمام این اقدامات ضداسلامی و ضدبشری آنچه جای تاسف بیشتر دارد این است که این کشور اجازه حضور پایگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در خاک خود داده است که اصلا قابل پذیریش نیست و باید به سرکردگان این رژیم اعلام کنیم که این قبیل حرکات دوام نداشته و اگر عاقبت ظالمان تاریخ را به یاد ندارند حداقل سقوط دیکتاتورهای منطقه را مدنظر بگیرند و عبرت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین به موج بیداری‌های اسلامی رو به فزونی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: موج بیداری اسلامی به عربستان هم سرایت کرده است تا جایی که مبارزان فردا را روز قیام ملی اعلام داشته‌اند تا علیه ستمگری آل‌سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند به پاخاسته و طومار ظلم را در این کشور بپیچند.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: آل‌سعود باید هر چه زودتر به ادامه جنایت با همکاری جنایتکاران پایان داده و در ادامه ستم علیه مردم بحرین شرکت نکند.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: به فضل‌الهی مردم بحرین در آستانه پیروزی قرار دارند و اعلام کرده‌اند تا رسیدن به هدف از پا نخواهند نشست.

*ادامه اعتراضات در افغانستان بلای جان اشغالگران

وی در ادامه به بحث اعتراضات مردم در افغانستان به اشغالگران اشاره کرد و گفت: پس از جنایاتی که  توسط آمریکا در افغانستان صورت گرفت، اهانت به قرآن دیگر از اموری بود که برای مردم افغانستان قابل تحمل نبود و موجب اعتراضات گسترده علیه اشغالگری آمریکایی شده و روز به روز نیز در حال فزونی است.

امام جمعه تبریز افزود: به اعتقاد کارشناسان، جنایاتی که توسط آمریکا و ایادی آن در افغانستان صورت می‌گیرد بسیار بدتر و شدیدتر از جنایات طالبان و القاعده است که امید است اعتراضات مردمی به این اشغالگری پایان دهد. 

وی همچنین به فرا رسیدن سال نو اشاره کرد و با تبریک سال 91، از مردم خواست از تجملات دوری کرده به فکر محرومان نیز باشند ضمن آنکه از خرافه‌ها نیز باید پرهیز کرد. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول