اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

پرداخت سرانه 30 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از پرداخت سرانه 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان بخش کشاورزی در استان خبر داد.

پرداخت سرانه 30 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ محمدابراهیم حسن‌نژاد در جلسه کارگروه کشاورزی استان کردستان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان به ازای هر شغل در این بخش تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

وی افزود: سهم استان کردستان در پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های کشاورزی در سال‌ جاری 240 میلیارد تومان با بهره بانکی 7 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به طرح‌های کشاورزی اولویت‌دار برای پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع‌های نیمه‌تمام شامل مجتمع‌های دامی، شیلاتی، تولیدات دامی و گیاهی، طرح‌های کوچک کشاورزی شامل آب، خاک، زنان روستایی، تولیدات گیاهی و دامی، طرح‌های توسعه و اصلاح باغات شامل باغات آبی و دیم و تولید نهال گواهی شده از طرح‌های کشاورزی اولویت‌دار هستند.

حسن‌نژاد در ادامه سود تسهیلات بانکی به طرح‌های کشاورزی را 7 درصد و زمان بازپرداخت آن را متناسب با نوع پروژه‌ها عنوان کرد.

وی بر استعدادیابی اراضی کشاورزی با قابلیت واگذاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی و مجتمع‌های تولیدات کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: اراضی کشاورزی که قابلیت واگذاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی از جمله ایجاد واحدهای مرغداری و گاوداری را دارند بر اساس تشخیص کمیته کشاورزی شهرستان‌ها شناسایی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع 168 میلیارد تومان طرح کشاورزی آماده برای واگذاری در استان وجود دارد که برای آغاز کار آنها هیچ مشکلی نداریم.

* اشتغالزایی هدف اصلی طرح توسعه بخش کشاورزی است

حسن‌نژاد شرایط برخورداری از تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی را عدم شغل و بیکار بودن افراد، عدم دریافت زمین از بخش دولتی و بدهکار نبودن به دولت اعلام کرد و افزود: هدف از طرح توسعه بخش کشاورزی ایجاد اشتغال جدید و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان است.

وی دغدغه اصلی در زمینه طرح توسعه بخش کشاورزی را اختصاص سقف تسهیلات بانکی به ازای هر شغل 30 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این میزان تسهیلات بانکی در میان شهرستان‌های استان توزیع نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بانک کشاورزی را بانک عامل برای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بخش کشاورزی ذکر کرد و افزود: در صورت معرفی طرح‌های کشاورزی جدید به بانک کشاورزی تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حسن‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همه تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول