اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

30 پایگاه امداد و نجات در نوروز فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 30 پایگاه امداد و نجات در نوروز فعال است.

30 پایگاه امداد و نجات در نوروز فعال است

محمدرضا مجدی ظهر امروز در حاشیه مانور خودرویی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این پایگاه‌ها در سطح محورهای اصلی و فرعی استان استقرار و به مصدومان سوانح رانندگی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی همچنین از ساماندهی مراکز بهداشتی و درمانی مراکز حاشیه راه‌های استان برای ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران خبر داد.

به گفته مجدی، همچنین شش بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و دو بیمارستان تأمین اجتماعی و ارتش بجنورد در ایام نوروزی آماده خدمات‌رسانی به عموم مسافران و شهروندان هستند.

وی در ادامه یکی از طرح‌های مهمی که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در نوروز اجرا می‌شود را طرح نظارت بر رستوران‌ها و اماکن عمومی عنوان کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، طی اجرای این طرح مأموران بهداشتی بر عرضه و تولید مواد غذایی در سطح رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، شیرینی‌ فروشی‌ها و غیره نظارت بهداشتی دارند.

وی تصریح کرد: طرح نظارت بر رستوران‌ها و اماکن عمومی به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا اجرا می‌شود.

مجدی گفت: در اجرای این طرح از تمام توان عوامل بهداشتی در سطح شهرستان‌های استان بهره‌گیری و استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بهداشت در تمام اماکن اعمال می‌شود، اظهار داشت: این نظارت‌ها در سطح بازارچه‌های نوروزی نیز انجام و واحدهای حاضر در این نمایشگاه‌ها باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به خاطر حضور بازرسان بهداشت در این نمایشگاه‌ها و بعضاً تذکرات مشکلاتی به وجود می‌آمد، از این رو کارشناسان بهداشتی برای تأمین امنیت بهداشتی از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهند کرد.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

بر اساس آمار سال گذشته بیش از 3 میلیون و 516 هزار زائر و مسافر نوروزی از خراسان شمالی دیدن کردند.

انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول