اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال

مشهد اردهال کاشان میزبان صدها هزار زائر نوروزی است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان مقدس حضرت علی ابن محمدالباقر(ع) گفت: در آستانه سال نو، مشهد اردهال چون سال‌ها قبل محل و مأوای دل‌های خیل شیفتگان اهل بیت، گردشگران و مسافران نوروزی است.

مشهد اردهال کاشان میزبان صدها هزار زائر نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت علی ابن محمدالباقر(ع)، حجت الاسلام محمد حسن رسولی کهکی قمی اظهار داشت: بر اساس سال‌های گذشته، حرم مطهر فرزند امام باقر(ع) تمام توان و امکانات خود را برای پذیرایی و میزبانی از زائران نوروزی در قالب طرح فرهنگی آرامش بهاری مهیا کرده است.

وی با اشاره به استقبال زائران و ارادتمندان این حضرت در ایام نوروز و به ویژه در لحظه تحویل سال نو برای حضور در حرم مطهر شهید اردهال، گفت: آستان مقدس وظیفه خود می‌داند با برنامه‌ریزی مناسبی در حد امکانات منطقه، ضمن خدمات‌رسانی مطلوب به زائران، بسترهای لازم را برای استفاده معنوی و رفاهی زائران نوروزی فراهم کند.

به گفته وی، امسال نیز به مانند سال‌های گذشته مراسم تحویل سال نو با محتوایی غنی‌تر با حضور زائرین نوروزی در حرم مطهر شهید اردهال برگزار می‌‌شود.

رسولی کهکی قمی استفاده از قاری ممتاز، مجری توانمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شعرخوانی، تواشیح و گفت‌وگو با اساتید حوزه و دانشگاه را از جمله برنامه‌های محتوایی این مراسم برشمرد.

وی همچنین با تأکید بر رویکرد فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه بیان کرد: استقرار ایستگاه‌های حضرت‌شناسی، مراکز پاسخگویی به سئوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و ارائه خدمات فرهنگی از طریق ایستگاه بلوتوث را از جمله فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس در ایام نوروز امسال ذکر کرد.

رسولی با اشاره به سازماندهی خادمان افتخاری در سه حوزه فرهنگی، انتظامات و خدمات افزود: 33 شیفت انتظامات در 14 روز ایام نوروز و در هر شیفت 15 خادم افتخاری، 4 هزار نفر ساعت فعالیت در بخش انتظامات حرم مطهر دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت علی بن محمدالباقر(ع)، ایجاد فروشگاه‌های ارائه کننده اقلام مورد نیاز زائران و مسافرین نوروزی را از دیگر اقدامات آستان اعلام کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های خاص منطقه‌ای در ارائه امکانات به زائران، آستان مقدس و عوامل خدمتگزار آن مکان ملکوتی، تمام توان و عشق خود را برای رفاه حال زائران و استفاده معنوی بیشتر در این سفر زیارتی به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به روز سراسری غبارروبی بقاع متبرکه گفت: روز جمعه آخر سال، در آئینی کل خادمان افتخاری به همراه زائران نوروزی، ضمن غبارروبی حرم مطهر، صحن‌ها، رواق‌ها، روضه منوره و مسجد زیارت را نیز نظافت می‌کنند. 

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول