اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکورددار شنای آب‌های آزاد

پوشش رسانه‌ای طرح ملی شنای خلیج فارس مناسب نبود

خبرگزاری فارس: رکورددار شنای آب‌های آزاد گفت: رسانه ملی برای پوشش رسانه‌ای طرح شنای طول خلیج فارس به تناسب شأن یک پروژه ملی کار نکرد.

پوشش رسانه‌ای طرح ملی شنای خلیج فارس مناسب نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسین کبادی بعدازظهر امروز در نشست خبری، با انتقاد از عملکرد رسانه ملی تصریح کرد: برخورد صدا و سیما با طرح ملی شنای طول خلیج فارس در شأن یک پروژه ملی نبود و توقع بیشتری برای پوشش رسانه‌ای این رویداد داشتیم.

وی افزود: در مقابل، رسانه‌های نوشتاری و خبرگزاری‌ها به پوشش کامل این طرح پرداختند.

کبادی همچنین اظهار داشت: فدراسیون شنا نیز با وجود مکاتبات زیاد در چند سال گذشته اعلام کرد که سقف این رکورد در چارچوب مقررات این فدراسیون تعریف نشده است و نمی‌تواند امکاناتی در اختیار این پروژه قرار دهد؛ در حالی که می‌توانست حداقل به عنوان حامی و پشتیبان این طرح حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه نبود پشتیبان مالی (اسپانسر) اجرای این پروژه را دو ماه به تأخیر انداخت، افزود: این مسئله باعث از دست رفتن بهترین زمان برای آغاز پروژه شد.

شناگر طرح ملی خلیج فارس هدف اصلی این پروژه را مقابله با تهاجم فرهنگی نسبت به تغییر نام خلیج فارس عنوان کرد و افزود: مطالعات زیادی برای عملیاتی کردن این پروژه صورت گرفته است.

وی با تأکید بر کارکردهای فرهنگی پیروزی این طرح گفت: این پیروزی‌ها شور و شعف و کارکردهای فرهنگی زیادی می‌تواند برای جامعه ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در طول این پروژه با فرهنگ‌ها، زیست بوم‌ها و مشکلات زیست محیطی خلیج فارس آشنا شدیم که در آینده با نگارش کتاب و برگزاری نمایشگاه عکس به آنها می‌پردازیم.

کبادی با اشاره به همکاری استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان که در مسیر اجرای پروژه قرار داشتند، پشتیبانی استان بوشهر را در اجرای 700 کیلومتر از پروژه بی‌سابقه توصیف کرد.

کبادی در مورد پیشنهادات مالی که برای ممانعت از اجرای طرح در ایران مطرح شد، توضیح داد: در کشور ما بسیاری از این اعتبارات بدون داشتن کارکرد فرهنگی صرف می‌شود. شاید پیشنهاد دهندگان این مبلغ (که از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بودند) خصومتی با این پروژه نداشتند و فقط به دنبال تجارت و اجرای آن در کشور خود بودند.

وی در ادامه درباره دلیل ادامه پروژه بعد از خلیج فارس و تا رود اروند گفت: بیش از 100 کیلومتر از دیلم را به عشق رسیدن به اروند شنا کردم. دیدن نخل‌های شکسته و حماسه رزمندگان ایرانی چنان تأثیری در ما داشت که با خودمان قرار گذاشتیم هر سال در سالگرد عملیات والفجر به احترام شهدای این عملیات حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول