اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان خبر داد

رفع تصرف 65 هکتار زمین بیت‌المال در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان گفت: در سال جاری 65 هکتار زمین بیت‌المال به ارزش 15 میلیارد تومان در استان رفع تصرف شده است.

رفع تصرف 65 هکتار زمین بیت‌المال در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رسولی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان که در سالن شماره دو ساختمان جهاد کشاورزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وجود قوانین کارگشا و موثر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند در کشور ما به شمار می‌آید.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محدوده و حریم  شهرها دارای حساسیت بیشتری هستند لذا اقدام به آسیب‌شناسی در این عرصه کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه پدیده شهرنشینی یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان است، تصریح کرد:  پدیده شهرنشینی اگر با برنامه و براساس ضابطه، قانونمند و هدایت شده باشد تضمین کننده توسعه پایدار شهری خواهد بود.

 

مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان گفت: در صورت هدایت نشدن پدیده شهرنشینی با بحث اسکان غیررسمی مواجه خواهیم بود که برای ساماندهی آن دولت متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد.

 

رسولی خاطرنشان کرد: از سال 84 و با تشکیل شورای حفاظت استان یک هزار و 100 پرونده افراد متصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

 

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: در طول این مدت 750 هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از 450 میلیارد تومان خلع ید و از تصرف سودجویان خارج شده است.

 

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری را 113 پرونده ذکر کرد و  اظهار داشت: امسال هم 65 هکتار زمین به ارزش 15 میلیارد تومان آزادسازی و رفع تصرف شده است.

 

گفتنی است؛ در ادامه پایان این مراسم از روسای دادگستری و مدیران کل و برگزیدگان نمایشگاه کاریکاتور هفته منابع طبیعی استان با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول