اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کردی در کامیاران

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کردی (پرژه) امروز با حضور ادبا و شاعران استان کردستان در شهرستان کامیاران برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کردی در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دبیر نخستین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در شهرستان کامیاران برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه و گسترش فرهنگ و ادبیات کردی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی شهرستان کامیاران برگزار شد.

احمد فاتحی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کردی با هدف توسعه فرهنگ و ادبیات کردی براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگی بودن استان و آشنا کردن شاعران مناطق کردنشین با یکدیگر و شناسایی ادبیات و فرهنگ بومی منطقه در شهرستان کامیاران برگزار شد.

وی به بیان تاثیر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی در حفظ و اشاعه ادبیات کردی اشاره کرد و گفت: پس از فراخوان اعلام شده تعداد 300 اثر از 85 شاعر کرد در مناطق مختلف کردنشین به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که پس از بررسی و رای هیئت داوران، 120 اثر از 45 شاعر به بخش شعر و تعداد 4 مقاله به بخش مقاله جشنواره راه یافتند.

فاتحی با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای 24 و 25 اسفند ماه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره میزگردهای با موضوعات ارائه راهکارهای حفظ و اشاعه ادبیات فولکلور، زیبایی‌شناسی ادبیات کلهر، نقد و بررسی اشعار جشنواره با حضور شاعران و نویسندگان کرد از شهرهای مختلف کردنشین از جمله سنندج، کرمانشاه، تهران، ارومیه، سقز، کوهدشت و هرسین برگزار می‌شود.

انجمن ادبی شهرستان کامیاران بیش از 60 نفر عضو دارد و هر هفته جلسات نقد و بررسی شعر و داستان و برگزاری کلاس آموزش زبان کردی را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول