اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین خبر داد

تردد 500 هزار زائر از مرز خسروی در سال 90

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: امسال بیش از 500 هزار نفر از مرز بین‌المللی خسروی تردد کردند.

تردد 500 هزار زائر از مرز خسروی در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین حسین پروین در هشتمین و آخرین جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: امسال 521 هزار زائر از مرز بین‌المللی خسروی تردد کردند.

براساس گزارش فرمانداری وی افزود: بعد از وقفه 2 ماهه در بسته‌شدن مرز خسروی در تاریخ 20 اسفند ماه مجدداً این مرز بازگشایی شد و اکنون روزانه 20 کاروان زیر پوشش سازمان حج و زیارت از این مرز تردد می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم تردد زوار به عتبات عالیات در کشور از مرز خسروی صورت می‌گیرد، تعداد کاروان‌ها در آینده‌ای نزدیک به 25 کاروان افزایش می‌یابد.

پروین ادامه داد: صادرات کالا از مرز خسروی یکی دیگر از اقدامات دولت در سال 90 بود که در دی‌ماه آغاز شد و تاکنون 150 میلیون دلار کالا از این مرز صادر شده است.

وی گفت: مجموع صادرات از مرزهای رسمی شهرستان نزدیک به 2 میلیارد دلار بوده و تاکنون مبلغ یک میلیارد و 913 میلیون دلار انواع کالا با ارزش وزنی 3 میلیون و 440 هزار تن به کشور عراق صورت گرفته است.

  فرماندار قصرشیرین در ادامه با تقدیر از شورای تأمین شهرستان با توجه به موقعیت مرزی و داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق گفت: برگزاری انتخابات سالم در بستر امنیتی مناسب و با حضور پرشور و حداکثری مردمی که همیشه حافظ ارزش‌های انقلاب و رهبری بودند، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مظهر اراده و قدرت ملی و نماد بارز مردم‌سالاری دینی در جهان است.

وی اضافه کرد: از نظر اقتصادی شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و 11 پروژه عمرانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این لحاظ رتبه نخست استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

پروین تأکید کرد: در سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه 46 پروژه با اعتباری بالغ بر 344 میلیارد و 7 میلیون ریال به تصویب رسید که کار نظارت بر اجرای این پروژه‌ها توسط دفتر معظم‌له و در یک فاصله زمانی دو ساله انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه امام جمعه قصرشیرین نیز اظهار کرد: مسئولان الگوی عملی مردم در جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام علی ملکی افزود: نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه برای ملت ایران یک نعمت ارزشمند است؛ لذا مسئولان با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود نمونه الگوی عملی در جامعه هستند.

وی با تقدیر از حضور گسترده مسئولان و کارکنان ادارات در نمازهای جمعه و جماعت گفت: نماز جمعه یک تکلیف الهی است و دین اسلام را تقویت می‌کند.

شایان ذکر است، فراهم‌کردن زمینه مناسب برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، زیباسازی سطح شهر در ایام نوروز و تکریم ارباب رجوع از برنامه‌هایی بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول