اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت‌ سال آینده صورت می‌گیرد

رقابت تکواندوکاران قم در پیکارهای نیروهای مسلح

خبرگزاری فارس: دو تکواندوکار قمی در پیکارهای تکواندو قهرمانی نیروهای مسلح کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

رقابت تکواندوکاران قم در پیکارهای نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات ورزشی نیروهای مسلح کشور، همه ساله در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و ورزشکاران قمی نیز در رشته‌هایی نظیر کاراته، تکواندو، کشتی و تیراندازی حضور مستمر و فعالی در این مسابقات دارند.

در این بین ورزشکاران رشته تکواندو از جمله موفق‌ترین‌ نمایندگان قم در رقابت‌های ورزشی نیروهای مسلح قهرمانی کشور محسوب می‌شوند.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی نیروهای مسلح کشور، 12 اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و بر همین اساس سیدمحمد رفیعی و محمدرضا حیدری از تکواندوکاران موفق قم نیز از هم‌اکنون خود را برای حضوری موفق و مقتدرانه در این دوره از پیکارها آماده می‌کنند.

محمدرضا حیدری به عنوان تکواندو کار وزن منهای 63 کیلوگرم از استان قم در پیکارهای تکواندو قهرمانی نیروهای مسلح با حریفان رقابت می‌کند تا علاوه بر کسب مدال شانس عضویت تیم ملی نیروهای مسلح در مسابقات برون مرزی را نیز به دست بیاورد.

حیدری از جمله ورزشکاران پر افتخار تکواندو استان قم است که سابقه کسب مدال از مسابقات تکواندو قهرمانی غرب آسیا در اردن را نیز دارد.

این تکواندو کار خوش آتیه قمی در رقابت‌های تکواندو قهرمانی غرب آسیا در سال 2010 با حریفانی از کشور‌های یمن و فلسطین رقابت کرد تا جواز حضور در مسابقه پایانی را به دست آورد که در نهایت در این وزن نایب قهرمان شد.

دیگر تکواندوکار قمی اعزامی به پیکارهای قهرمانی نیروهای مسلح کشور، سیدمحمد رفیعی در وزن 74 کیلوگرم است که باید برای کسب مدال و تکرار موفقیت‌های گذشته خود در رشته ورزشی مورد علاقه‌اش تلاش کند.

آخرین موفقیت سیدمحمد رفیعی در مسابقات تکواندو قهرمانی دانشجویان آسیا در سال 2011 رقم خورد و توانست با عبور از سد تمامی حریفان خود، موفق به کسب عنوان نخست این مسابقات شود.

رفیعی تنها تکواندوکار قمی موفق در مسابقات جهانی این رشته است که در سال 2004 در ترکیب تیم ملی تکواندو و در رده سنی نوجوانان در پیکارهای جهانی که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، با شایستگی به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول