اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤلف کتاب ریاضی پایه اول:

دانش‌آموزان در پاسخگویی به سئوال‌های ریاضی ضعف دارند

خبرگزاری فارس: مؤلف کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی گفت: میزان پاسخگویی دانش‌آموزان ایرانی به سئوال‌های استاندارد مشخص ریاضی از نصف متوسط جهانی پایین‌تر است.

دانش‌آموزان در پاسخگویی به سئوال‌های ریاضی ضعف دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید عالمیان صبح امروز در گردهمایی معلمان پایه اول دبستان استان کرمان اظهار داشت: از پنج سال گذشته کار گروه‌های هندسه، جبر و اعداد، آمار و احتمال، اهداف و رویکرد برای بحث آموزش ریاضی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شکل گرفت.

 وی هدف از شکل‌گیری این کار گروه‌ها را شناسایی نقاط ضعف و تقویت توانمندی‌ها بیان کرد و افزود:‌ متخصصان تربیت، محتوایی، آموزشی و روانشناسان در این زمینه فعالیت کردند تا سند راهنمای برنامه درس ریاضی تدوین شد.

 عالمیان ابراز داشت: این سند از پایه اول ابتدایی تا پایه 12 با رویکرد چگونگی ارائه درس، ارزشیابی و آموزش تدوین شده است.

 وی تصریح کرد: پس از تدوین سند مذکور وارد تولید اجزای سند شدیم که کتاب درسی بخشی از این اجزا است.

 عالمیان با اشاره به تحقیق‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه فراگیری ریاضی در بین دانش‌آموزان جهان تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد، متوسط پاسخگویی دانش‌آموزان کشورهای دنیا به سئوال‌ها 40 درصد است در حالی که این رقم در بین دانش‌آموزان ایرانی 20 درصد است.

 وی عنوان کرد: میزان پاسخگویی دانش‌آموزان ایرانی به سئوال‌های استاندارد مشخص از نصف پایین‌تر است.

 عالمیان بیان داشت: مهارت‌های حل مسئله در متوسط جهانی 29 درصد و در ایران 9 درصد است، اما متوسط پاسخگویی دانش‌آموزان ما در مقایسه با دنیا در تقارن 78 درصد است در حالی که این رقم در سطح جهانی 64 درصد است.

 وی تصریح کرد: زمانی که برنامه درسی و محتوا مطرح می‌شود و داده‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، بچه‌ها توانایی پاسخگویی دارند.

 عالمیان مشکل اصلی دانش‌آموزان ایرانی در حوزه درس ریاضی را حل مسئله ذکر کرد و افزود: بر اساس سند تولید شده یکی از رویکردهای در نظر گرفته شدهٰ رویکرد حل مسئله است که بچه‌ها بتوانند به توانایی حل مسئله برسند.

 وی اذعان داشت: دلیل عمده‌ای که بچه‌ها نمی‌توانند، مسئله را حل کنند، این است که روش حل مسئله به آنها آموزش داده نشده است.

 عالمیان ابراز داشت: در کتاب‌های ریاضی جدید تلاش شده است تا راهبردهای حل مسئله و روش‌های حل مسئله به دانش‌آموزان ارائه شود.

 انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول