اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسابقه تورنمنت ریاضی بین شهرهای دنیا در تبریز برگزار شد

خبرگزاری فارس: مرحله سطح متوسط مسابقه تورنمنت ریاضی با سئوالات کمیته مرکزی مسکو با شرکت 150 نفر از دانش آموزان برگزیده آذربایجان‌شرقی در خانه ریاضیات استان همزمان با شهرهای اجراء کننده این آزمون در دنیا برگزار شد.

مسابقه تورنمنت ریاضی بین شهرهای دنیا در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، سیروس فرهنگ مدیر خانه ریاضیات استان گفت: مرحله سطح متوسط مسابقه تورنمنت ریاضی با سئوالات کمیته مرکزی مسکو با شرکت 150 نفر از دانش‌آموزان برگزیده آذربایجان‌شرقی در خانه ریاضیات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیر خانه ریاضیات استان افزود: این آزمون در تبریز همزمان با سایر شهرهای جهان برگزار کننده آزمون تورنمنت ریاضی اجرا شد.

وی گفت: در مرحله مقدماتی مسابقه تورنمنت ریاضی مسکو که در هفت بهمن‌ماه برگزار شد تعداد 600 نفر از دانش‌آموزان استان آذربایجان‌شرقی شرکت کردند که از بین آنان تعداد 150 نفر به مرحله سطح متوسط و پیشرفته راه یافتند.

فرهنگ اضافه کرد: مرحله پیشرفته این دوره از مسابقات در 28 اسفندماه مصادف با 19 مارس همزمان با سایر شهرهای دنیا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اوراق آزمون هر دو مرحله سطح متوسط و پیشرفت به شهر مسکو ارسال خواهد شد و چنانچه پس از اعلام نتیجه گروه‌های منتخب استان امتیاز لازم برای شرکت در مسابقه جهانی را کسب کنند با دانش آموزان برگزیده 100 شهر جهان در مسکو که در مرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد به رقابت خواهند پرداخت. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول