اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

یک مقام عالی‌رتبه قرقیزستان:

"ماناس" فرودگاهی غیرنظامی است و باید به همین منظور استفاده شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای دفاعی قرقیزستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ماناس محل معامله و چانه‌زنی نیست و قرقیزستان بر اساس منافع ملی و امنیتی خود عمل کرده و در این زمینه با آمریکا همکاری نخواهد کرد.

"ماناس" فرودگاهی غیرنظامی است و باید به همین منظور استفاده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، روز گذشته "عمر علی‌اف" وزیر دفاع قرقیزستان و "تابالدیف" رئیس شورای دفاعی با "لئون پانت"وزیر دفاع آمریکا دیدار کردند.

در جریان این دیدار تابالدیوف رئیس شورای دفاعی در سخنان خود گفت: روابط قرقیزستان و آمریکا وابسته به چالش‌ها و تهدیداتی است که از افغانستان ناشی می‌شود و ما علاقمند به ثبات و صلح در این کشور هستیم و تأکید می‌کنم که ماناس یک فرودگاه غیر نظامی است و پس از سال 2014 نیز باید به همین منظور مورد استفاده قرار گیرد و قرقیزستان بر اساس منافع ملی و امنیتی در این زمینه با آمریکا همکاری نخواهد کرد.

او در ادامه گفت: پس از سال 2014 فرودگاه ماناس می‌تواند به عنوان مرکز ترانزیت استفاده شود ولی تأکید می‌کنم که فقط ترانزیت کالاهای غیر نظامی و بدون تأسیسات نظامی را انجام خواهد داد، این برای ما مهم است که تا پایان سال مسئله این فرودگاه مشخص شود طولانی کردن این موضوع بی‌معنا است و بهتر است که آمریکا نیز موضع خود را مشخص کند زیرا ماناس محل تجارت و چانه‌زنی نیست یک فرودگاه با اهداف غیر نظامی است.

تابالدیف با تأکید بر استقرار صلح و ثبات در افغانستان گفت: ما به افغانستان در این رابطه کمک خواهیم کرد و تصمیم داریم از نظر اقتصادی این کشور را حمایت کرده و برق به این کشور صادر کنیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول