اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

38 هزار ملکه زنبور دماوندی راهی کندوهای استان تهران شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در سال جاری، 38 هزار و 500 ملکه زنبور عسل دماوندی راهی کندوهای عسل سراسر استان تهران شد.

38 هزار ملکه زنبور دماوندی راهی کندوهای استان تهران شد

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شهرستان دماوند تنها منطقه تولید کننده زنبور عسل ملکه محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‏ترین شاخص‏های اداره امور دام، طیور و آبزیان شهرستان دماوند ارتقای مکانیزاسیون تولید است.

خلیلی اضافه کرد: علاوه بر این، افزایش سطح بهره‏وری تولید واحدهای تولیدی از طریق ارائه تسهیلات بهینه‏سازی مصرف سوخت، به‏روز رسانی سامانه‏های گرمایشی، اتوماسیون، تهویه و ایزولاسیون محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به میزان افزایش محصول عسل در این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال جاری، مسئولان اداره امور دام، طیور و آبزیان جهاد کشاورزی این شهرستان به ندای رهبر خود لبیک گفتند.

خلیلی با اشاره به میزان افزایش تولید محصول عسل نیز گفت: محصول عسل شهرستان دماوند از میزان 295.4 تن در سال 89 به 311 تن در سال 90 افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مسئولان و کارکنان این اداره همراه با حرکت جهاد گونه بهره‏برداران سطح شهرستان دماوند در سال 90 میزان تولید تخم‏مرغ را به 2 هزار و 576 تن رساندند.

خلیلی اضافه کرد: میزان تولید تخم‏مرغ در زمان مشابه سال 89، نزدیک به 2 هزار و 407 تن بود و امسال این میزان افزایش یافت.

وی ادامه داد: میزان تولید آبزیان زینتی سطح شهرستان دماوند نیز از 275 هزار قطعه در سال 89 به 342 هزار و 200 قطعه در سال 90 افزایش یافته است.

خلیلی تصریح کرد: این افزایش تولید در سایر محصولات تولیدی اداره امور دام، طیور و آبزیان شهرستان دماوند نیز دیده می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: شهرستان دماوند در زمینه تولیدات آبزی‏پروری نیز شاهد افزایش تولیدی از یک هزار و 47 در سال 89 به یک هزار و 119 تن در سال 90 بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول