اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

تلاش شهرداران کشور برای گنجاندن روز شهردار در تقویم

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: تلاش شهرداران کشور طی چهار سال گذشته برای تصویب و گنجانده شدن 25 اسفندماه هر سال در تقویم رسمی کشور به نام روز شهردار به جایی نرسیده است.

تلاش شهرداران کشور برای گنجاندن روز شهردار در تقویم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پل روگذر 9 دی خطیب اظهار کرد: این حجم از پروژه‌های عمرانی خدماتی به مناسبت سالروز شهادت سردار سرلشگر مهدی باکری در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته و طی این روزها پروژه‌هایی چون مجتمع توان یابان مهر ویژه معلولان استان، پل روگذر تقاطع خطیب با نام 9 دی، چند طرح مسیرگشایی در مناطق مختلف شهری و طرح‌های دیگر عمرانی خدماتی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نامگذاری پل روگذر تقاطع خطیب به 9 دی، روز هوشیاری و بصیرت ملی افزود: 9دی ماه 88 روز حماسه‌آفرینی ملت بزرگ ایران در دفاع از حریم ولایت و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و ما به دلیل اهمیت این روز با نامگذاری پل روگذر خطیب به نام 9 دی تلاش کردیم تا گامی کوچک در ماندگارتر شدن این روز ملی برداریم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش شهرداران سراسر کشور طی چهار سال گذشته برای تصویب و گنجانده شدن 25 اسفندماه هر سال در تقویم رسمی کشور به نام روز شهردار، از آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواست پیگیری‌های لازم را برای تحقق این خواسته شهرداران کشور انجام دهد.

نوین گفت: شهید باکری سردار دلاور دوران دفاع مقدس، فرزند خلف آذربایجان و نخستین شهردار شهید تاریخ ایران به شمار می‌رود و گنجانده شدن روز 25 اسفند، سالروز شهادت این سردار دلاور به نام روز شهردار در تقویم رسمی کشور حداقل ادای دین به مقام شامخ این شهید راه حق است.

شهردار تبریز در خاتمه 9 دی ماه سال 88 و نیز هشتم دی  همان سال را روزهایی فراموش نشدنی و ماندگار در تاریخ اقتدار و استقلال ایران اسلامی و مردم کشور برشمرد. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول