اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اهواز عنوان کرد

تاثیر روزهای پاکسازی عمومی در نظافت شهر

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز برگزاری روزهای پاکسازی عمومی را در مشارکت شهروندان و کاهش پسماندهای شهری موثر دانست.

تاثیر روزهای پاکسازی عمومی در نظافت شهر

علیرضا عالی‌پور امروز در حاشیه مراسم پاکسازی ساحل کارون به مناسبت سومین روز پاکسازی عمومی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: تاثیر برگزاری روزهای نمادین پاکسازی در رفتار شهروندان و بازدیدهای سطح شهر مشهود است.

وی با بیان اینکه معتقدیم تنها 5 درصد شهروندان نسبت به نظافت محیط شهر بی‌توجه هستند، افزود: اما همین تعداد کم نیز با ریختن زباله در خیابان باعث می‌شوند چهره شهر نازیبا شود.

به گفته وی، با آگاهی بخشی که در روزهای نمادین پاکسازی صورت گرفته مشارکت شهروندان بیشتر شده است، مردم کمتر از زباله‌هایشان را بیرون از خودرو می‌ریزند و در موعد مقرر زباله‌ها را جلوی در منازل قرار می‌دهند.

عضو شورای سلامت استان خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های نوروزی قرار است که روزانه امکانات خدماتی از قبیل کیسه زباله در پارک‌ها و اماکن عمومی توزیع شود.

وی همچنین درباره سومین روز پاکسازی عمومی در اهواز اظهار داشت: برگزاری مراسم در این روز با هدف آشنایی شهروندان با تفکیک زباله از مبداء صورت گرفته است.

عالی‌پور افزود: آموزش شهروندان به صورت چهره به چهره در منطقه زیتون کارمندی امروز در حال انجام است.

* 100 میلیون تومان تحمیل هزینه

معاون شهردار اهواز همچنین گفت: وقوع گرد و غبار هر بار حدود 100 میلیون تومان به شهرداری هزینه تحمیل می‌کند.

وی افزود: برای شستشوی جداول، المان‌های ترافیکی و شاخه‌های درختان بعد از هر گرد و غبار حدود 100 میلیون تومان صرف می‌شود که این عملیات حدود 48 ساعت در هر نوبت زمان لازم دارد.

مراسم نمادین سومین روز پاکسازی عمومی صبح امروز با پیام استاندار از مرکز بی‌سیم شهرداری اهواز آغاز شد، پاکسازی نمادین در ساحل غربی کارون و پارک 42 هکتاری و پارک لاله کارون با حضور مسئولان شهری ادامه یافت. در این طرح تعدادی از مدارس، داوطلبان هلال احمر و نیروهای بسیج و سپاه نیز همکاری کردند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول