اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

کسب تقوا در گرو مهار نفس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک، کسب تقوای الهی را در گرو مهار نفس از سوی انسان ذکر کرد.

کسب تقوا در گرو مهار نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک اظهار کرد: نفس آدمی یک جهنم مجسم است که نفس ابراهیم(ع) می‌خواهد خاموش شود و ماهیت آن را تغییر دهد.

وی افزود: نفس انسان به گونه‌ای است که خود را جانشین خدا و مستغنی از خدا می‌داند و سپس طغیان می‌کند.

این مسئول ادامه داد: انسان باید به گونه‌ای با نفس خود رفتار و حساب‌کشی کند که با دشمن خود عمل می‌کند.

امام جمعه آبیک، نفس لوامه را دادگاه و قیامت صغری در وجود انسان برشمرد و خاطر نشان کرد: نفس لوامه همان وجدان اخلاقی است که انسان را به توبه و پشیمانی سوق می‌دهد.

موسوی خاطر نشان کرد: علم انسان به خودش، علم حضوری و فراموش نشدنی است این در حالی است که تمام دانسته‌های انسان علم حصولی است.

وی تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده است که محاسبه نفس، محاسبه شریک با شریک و مولا با بنده است و این مهم بیانگر این است که عدم سازش انسان با نفس خود از دستاوردهای مهم محاسبه نفس است.

این مسئول اذعان کرد: انسان به مؤلفه‌های زیادی نظیر جاه، مقام، شهرت، شکم و ثروت حب و دوستی دارد لذا اگر انسان با چشم دل به این مؤلفه‌ها بنگرد متوجه می‌شود که اینها زنجیر هستند و انسان در اسارت است و باید خود را آزاد کند.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه ملت، کشور و نظام اسلامی از هر نظر برای جهانیان الگو هستند، افزود: هیچ کشور و مردمی نظیر مقام معظم رهبری را ندارند و نخواهند داشت چراکه ایشان ولی امر مسلمین جهان و بی‌نظیر هستند.

موسوی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: مردم با حضور گسترده خود به مسلمانان و انقلابیون دنیا عزت و امیدواری بخشیدند که بسیار ارزشمند و فراموش نشدنی است.

وی یادآور شد: انسان با تذهیب و تزکیه نفس باید در راستای خودسازی خود گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول