اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رودبار:

دشمن با نفوذ در آداب چهارشنبه‌سوری به دنبال اهداف خود است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی رودبار گفت: دشمن برای وارد کردن ضربه به نظام از کوچک‌ترین روزنه‌ استفاده می‌کند و با نفوذ در آداب و سنن مردم از جمله چهارشنبه‌سوری به دنبال اجرای اهداف خود است.

دشمن با نفوذ در آداب چهارشنبه‌سوری به دنبال اهداف خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار سید رسول صمدی ظهر امروز در جمع مدیران بانکی این شهرستان اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری در گذشته به عنوان یک رسم متداول به شمار می‌رفت و آیین آن برگرفته از آداب و سنت دیرینه مردم بود.

وی افزود: هم‌اکنون چهارشنبه‌سوری با بی‌توجهی عده‌ای از هنجارشکنان، تهدیدی جدی برای جامعه و شهروندان تبدیل شده است.

این مسئول بیان داشت: دشمن برای وارد کردن ضربه به نظام، کشور و ارزش‌ها از کوچک‌ترین روزنه‌ها استفاده می‌کند و با نفوذ در آداب و سنن مردم از جمله چهارشنبه‌سوری به دنبال اجرای اهداف خود است.

وی با بیان اینکه مراسم‌های چهارشنبه آخر سال ریشه در فرهنگ و تمدن مردم دارد یادآور شد: باید با فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه از خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری جلوگیری کنیم.

صمدی نقش رسانه‌ها را در کاهش حوادث و آسیب‌های چهارشنبه‌سوری مهم دانست و گفت: با اقدام‌های معاونت پلیس پیشگیری ناجا و همکاری صدا و سیما و رسانه‌های جمعی در سال‌های اخیر کمترین آسیب‌پذیری را چهارشنبه آخر سال شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کنترل برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری با همکاری معتمدین محلات از اهداف نیروی انتظامی است ابراز داشت: معتمدین و بزرگان کوچه و بازار می‌توانند جوانان را به طرف توجه به آیین و سنتی چهارشنبه‌سوری سوق دهند.

فرمانده انتظامی رودبار افزود: فرهنگ‌سازی عمیق این سنت‌ها در بین جوانان نقش به‌سزایی در کاهش خسارات ناشی از بی‌احتیاطی‌های چهارشنبه‌سوری به دنبال دارد.

وی از کاهش جرایم در جامعه خبر داد و اذعان داشت: کاهش سرقت مسلحانه از بانک‌ها نیز جزو این دسته از پیامد‌هاست که با تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرقت و جرایم به دست آمده است.

صمدی با بیان اینکه سرقت از بانک‌ها بیشتر در روزهای آغازین سال انجام می‌شود خواستار نصب دوربین‌های مداربسته، فعال کردن آژیرهای خطر، ارتباط با نیروی انتظامی در پیشگیری از سرقت شد.

وی نصب دوربین مخفی برای کنترل درب ورودی و باجه‌های خودپرداز را در پیشگیری و کشف و شناسایی سارقین مهم دانست و خاطر نشان کرد: سارقان از کوچک‌ترین روزنه‌هایی که گاهی نسبت به آن بی‌توجهیم بیشترین استفاده را می‌کنند.

این مسئول بازنگری دوباره در حفاظت دور تا دور بانک، بررسی سیستم دزدگیر و آژیر هشداردهنده سرقت، ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و نصب دوربین‌های مدار بسته را در پیشگیری از سرقت از بانک‌ها مهم ارزیابی کرد.

وی «بهار من، امنیت و رضایت توست، را شعار نیروی انتظامی در نوروز 91 عنوان کرد و یادآور شد: عوامل انتظامی رودبار برای برقراری نظم و امنیت عمومی و جاده‌ای آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول