اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا:

انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی میسر است

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا بر انتقال صحیح فرهنگ جبهه، تفکر، شجاعت و مردانگی جوانان هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: زمینه این کار با فرهنگ عاشورایی میسر می‌شود.

انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر اسدی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر در تبریز با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) که این مردم از مردمان صدر اسلام هم بهترند، اظهار کرد: همه ملت ایران به خصوص مردم آذربایجان و تبریز همیشه با اطاعت از حضرت امام (ره) و ولایت فقیه در حساس‌ترین شرایط‌ و از همان اوایل انقلاب اسلامی تاکنون، با حضورشان در همه صحنه‌ها به خصوص صحنه انتخابات کشور توانستند به خوبی و با اراده محکم و مصمم در مقابل تمام تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

وی تاریخ را بهترین معلم برای انسان‌ها دانست و با تاکید بر مطالعه تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس و سخت‌ترین شرایط و با امکانات کم رزمندگان اسلام و در راس آنها فرمانده لشکر همیشه پیروز 31 عاشورا سردار شهید مهدی باکری توانستند با طراحی و ارائه کارهای نو و ابتکاری وسائل جنگی، در مقابل قدرتمندترین ارتش آن زمان یعنی ارتش رژیم بعثی عراق ایستادگی کرده و خاک عزیز کشورمان را حفظ کنند.

وی ایثارگری‌ها و کارهای رزمندگان اسلام و شهدا را سندی افتخارآمیز برای کشور و ملت ایران برشمرد و بر انتقال صحیح فرهنگ جبهه، تفکر، شجاعت و مردانگی جوانان هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده تاکید کرد و افزود: زمینه این کار با فرهنگ عاشورایی میسر می‌شود.

یادگار و رزمنده دوران دفاع مقدس همچنین جهاد در راه خدا، مقام و جایگاه شهدا را نزد خداوند متعال بالاتر و با ارزش‌تر برشمرد و گفت: خط سرخ شهدا همان خط آل محمد(ص) و علی(ع) بوده و برگزاری مراسم بزرگداشت برای این عزیزان در جامعه از لذت‌بخش‌ترین وظایف اصلی و تکلیف محسوب می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه شهدا با توجه به مضمون دعای زیارت عاشورا دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را در سر لوحه راه خود قرار دادند، افزود: امروزه دشمنان اسلام می‌خواهند در دنیا بین همه مسلمانان، ملت‌ها، اقوام مختلف و حتی هیئت‌های حسینی تفرقه و جدایی ایجاد کنند خواستار ادامه راه شهیدان و برقراری وحدت و یکپارچگی نزدیک بیش از پیش تمام مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا راه را برای ما هموار کرده و در حال حاضر تاثیر خونشان در همه عالم روشن و پیدا می‌شود، افزود: حاصل همین خون شهیدان، بیداری اسلامی و زبونی و مذلت ابرقدرت‌ها و جنایتکاران و در راس آنها آمریکا است.

مراسم بزرگداشت و گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر در مسجد جامع تبریز برگزار و عزاداری، مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرائت شعر با موضوع دفاع مقدس توسط شاعر تبریزی از برنامه‌های جنبی آن بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول