اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم شهر ریشه کن شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر ریشه کن شدن تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم شهر تاکید کرد.

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم شهر ریشه کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ساماندهی ورودی‌های شهر قم اظهار داشت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در حریم شهر قم و جاده‌های اطراف، معضلی است که علاوه بر نازیبا ساختن منظر شهری، تخریب‌های جبران ناپذیر زیست محیطی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این معضل باید برای همیشه از استان قم ریشه کن شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مسئول و نیروهای انتظامی باید ضمن پاکسازی حریم شهر و راه‌های مواصلاتی از نخاله‌ها و زباله‌ها، با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

استاندار قم همچنین خواستار ایجاد واحدهای بازیابی نخاله‌ها به ویژه نخاله‌های سنگبری‌ها شد و گفت: واحدهای نخاله ساز و ضایعاتی باید شناسایی شده و به آنها تذکر جدی داده شود تا از تخلیه نخاله‌ها در پیرامون جاده‌ها به شدت پرهیز کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی آژانس جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سوی شهرداری قم، بر ضرورت آشنا کردن مردم با این سامانه و نظارت جدی بر عملکرد آنها تاکید کرد و گفت: نهادهای مسئول باید با فرهنگ سازی در جامعه، مردم را هرچه بیشتر نسبت به آسیب‌ها و خطرات این معضل آگاه سازند.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود برخی پروژه‌های عمرانی در مبادی ورودی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح 72 تن تا کنون بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش رفته و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از عدم اخذ عوارض در ابتدای آزاد راه امیر کبیر خبر داد و گفت: با توجه به داخل حریم بودن این عوارضی و وجود برخی مشکلات، اصلاح هندسی ورودی و خروجی آن از رودخانه انجام شده و پیرامون آن به خوبی ساماندهی شده است.

استاندار قم با بیان اینکه مسیرهای ورودی شهر قم به ویژه مسیرهای جعفریه، کاشان و کوه سفید باید جدول گذاری، نصب گاردیل و ساماندهی و زیباسازی شوند، اظهار داشت: مسیر جاده جعفریه بسیار پرتردد است و باید هرچه سریع‌تر بهسازی شده و روشنایی لازم برای آن تامین شود.

موسی‌پور تصریح کرد: عملیات پاکسازی مبادی ورودی شهر قم از نخاله‌ها و زباله‌ها آغاز شده و دستگاه‌های مسئول باید این طرح را تا انتهای سال با قوت و جدیت دنبال کرده تا منظر ورودی‌های شهر قم بهسازی و زیباسازی شوند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول