اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع متبرکه سمنان خبر داد

ساخت و نصب 5 ضریح در استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ساخت و نصب پنج ضریح در استان سمنان برای بقاع متبرکه خبر داد.

ساخت و نصب 5 ضریح در استان سمنان

صادق اصغری‏علایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: پنج ضریح مطلا و آهنی به ارزش تقریبی 120 میلیون تومان با مساعدت خیّران برای بقاع متبرکه استان سمنان ساخته و نصب شده است.

وی گفت: این پنج ضریح با کمک خیران برای امام‌زادگان نورالله دامغان، ابوالقاسم چاشم، محمد دیباج، تاج‏الدین و طاهر فولادمحله و آرامگاه بکیر بن اعین دامغان ساخته و نصب شده است.

اصغری‏علایی با اشاره به اینکه در سال جاری ساخت 15 بقعه با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان در دستور کار قرار داشته است، افزود: از این رقم، 208 میلیون تومان از سوی اعتبارات عمرانی ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به صدور حکم هیئت امنایی برای 746 نفر در 167 اماکن مذهبی اعم از امام‌زادگان و مساجد اقدام شده است، اظهار داشت: در سال جاری برای 120 نفر از خواهران و برادران در هشت بقعه شاخص حکم خدام افتخاری صادر شده است.

رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان یادآور شد: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی 40 نفر از خادمان و هیئت امنای اماکن مذهبی، این افراد در دو دوره آموزشی تخصصی در مرکز آموزشی فدک آل‏محمد(ص) مشهد مقدس شرکت کردند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول