اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالکریم (ع)

ضریح حضرت عبدالعظیم (ع) با گل آراسته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) زائران حرم، ضریح حضرتش را به گل آراستند.

ضریح حضرت عبدالعظیم (ع) با گل آراسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با روز ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) مراسم مولودی‌خوانی در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

زائران و مجاوران این بارگاه ملک پاسبان ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را با گل آراستند.

 امروز جنوب تهران غرق در شادی است، عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در این روز به جشن و شادی مشغول هستند.

خیابان‌ها و معابر شهرری شاهد ایستگاه‌های صلواتی است که از سوی مردم برپا شده و با شیرینی و شکلات از مردم پذیرایی می‌کنند.

از ساعات ابتدایی امروز صحن‌های حرم مملو از مشتاقانی است که برای تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گردهم آمده‌اند.

همچنین شب گذشته نیز مراسم جشن شب میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با حضور پر شور زائران و مجاوران در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در این مراسم گفت: حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام از جمله سادات حسنی است که از مطیعان محض امامان همعصر خویش و الگوی ولایتمداری و رعایت ادب در برابر امام در تاریخ بوده‌اند.

وی گفت: اینکه ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام است و اینکه ایشان از سوی امام هادی علیه‌السلام بارها مورد تکریم قرار گرفته است، به دلیل ولایتمداری ایشان است و اینکه وی عبد و مطیع واقعی خداوند بوده است.

رفیعی گفت: از بارزترین ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام ولایتمداری است زیرا ایشان در مراحل مختلف زندگانی نشان داد که به معنای واقعی ولایت‌پذیر است و منش خود را بر اثر منش امام خود برگزیده است.

حجت‌الاسلام رفیعی همچنین در بیان روایتی از امام باقر علیه السلام گفت: دوست داشتن اهل بیت علیهم‌السلام صرفا برای شیعه اهل بیت بودن کفایت نمی کند.

وی با تشریح برخی از لوازم ولایتمداری، ورع و سخاوت را از لوازم یک پیرو واقعی اهل بیت علیهم‌السلام برشمرد.

بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، این روز را عید می‌گیرند و با پخش نقل و شیرینی میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یکدیگر تبریک می گویند.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.

میلاد مبارک آنحضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و 79 سال عمر با برکت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم علیه‌السلام ، امام رضا علیه‌السلام، امام محمدتقی علیه‌السلام و امام علی النقی علیه‌السلام مقارن است.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول