اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر یزد:

کار نظارتی مردم نسبت به مشکلات شهر کم‌رنگ شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر یزد گفت: مشکلات بسیاری در زمینه نرخ کرایه‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها، پل‌های عابر پیاده و ... در سطح شهر یزد وجود دارد که این موارد افزایش نظارت مردم را می‌طلبد، اما شاهد کم‌رنگ شدن این نظارت‌ها هستیم.

کار نظارتی مردم نسبت به مشکلات شهر کم‌رنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با گرامیداشت 22 اسفند روز شهید و تأسیس بنیاد شهید، پیشرفت و امنیت در شهرها را مرهون خون شهدا دانست و بر تکریم خانواده‌های معظم شهدا تأکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای شهر یزد در سال جاری افزود: شورای شهر یزد در سال جاری 94 جلسه علنی و رسمی برگزار کرده که این جلسات 389 مصوبه داشته و بخش بزرگی از این مصوبات مربوط به لوایح شهرداری بوده است.

مطهریان با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای شورای شهر یزد در دور سوم بیان کرد: شوراها دستاوردهای بسیاری در طول دوران فعالیت خود داشته‌اند اما مهم‌ترین این دستاوردها، نظارت بر بودجه‌ها، مصوبات و هزینه‌کردهای شهرداری است.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای شورای شهر یزد اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته 10 تقاطع غیر هم‌سطح در شهر یزد با پیگیری شورای سوم به نتیجه و بهره‌برداری رسیده است.

مطهریان با اشاره به پایانه مسافربری یزد که 10 سال پیش کار احداث آن آغاز شده بود، عنوان کرد: بهره‌برداری از این پایانه پس از 10 سال با پیگیری شورای شهر محقق شد.

وی تأسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تسریع و تسهیل در صدور پروانه و جلوگیری از سرگردانی مردم، تأمین پارکینگ در مناطق مختلف شهر، راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی شهرداری در کنار بیمارستان مجیبیان، تملک پارکینگ طبقاتی در کنار بیمارستان فرخی با اعتبار 6 میلیارد تومان، هم‌چنین اجرای عملیات احداث فرهنگسرای خانواده و فرهنگسرای بهمن از مهم‌ترین دستاوردهای شورای شهر یزد در طول دوران فعالیت آن بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم‌چنین از پیگیری مستمر شورا برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست خبر داد و افزود: راه‌اندازی این کارخانه هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد تومان دارد که پیگیری‌های راه‌اندازی آن از دور دوم شورا آغاز شد و در دوره سوم شوراها به مرحله اجرا درآمد.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد تحمیل هزینه‌های تردد به پایانه مسافربری یزد با انتقال آن به کمربندی یزد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر از نرخ کرایه‌ها بی‌اطلاع هستند و لازم است شهروندان در این زمینه به مسئولان اطلاع‌رسانی کنند.

مطهریان خاطرنشان کرد: کار نظارتی مردم کم‌رنگ شده و مردم باید با توجه به مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد، مسائل را به مسئولان اطلاع‌رسانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد خبرنگاران در مورد مکانیزه نبودن پل‌های عابرپیاده در یزد اظهار داشت: بخش خصوصی مکانیزه کردن 18 پل عابرپیاده در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داد، اما هنگامی که طرح به فرمانداری رفت، مورد مخالفت قرار گرفت و با طولانی شدن تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن، بخش خصوصی از عملیاتی کردن این اقدام انصراف داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول