اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

اصفهان آماده پذیرش روزانه 155 هزار مسافر نوروزی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان با آمادگی کامل به استقبال مسافرین نوروزی می‌رود، گفت: آمادگی داریم که در هر 24 ساعت نزدیک به 155 هزار نفر پذیرش داشته باشیم.

اصفهان آماده پذیرش روزانه 155 هزار مسافر نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجمال‌الدین صمصام‌شریعت در نشست خبری پایان سال استانداری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پذیرایی هر چه بهتر از مسافران نوروزی جلسات متعددی در ستاد تسهیلات سفر استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی را داریم، ادامه داد: امسال به دلایل مختلف به ویژه گران شدن ارز، پیش‌بینی می‌شود استقبال از سفرهای داخلی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اعتبارات ملی و استانی استان اصفهان در مجموع 109 میلیارد تومان بوده است و 5 هزار پروژه عمرانی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: البته جمع اعتبارهای هزینه‌ای حسب اعلامی که معاونت برنامه‌ریزی داشته، 94.8 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها در هفته دولت یک ‌هزار و 449 پروژه را به مرحله بهره‌برداری رساندیم، افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک ‌هزار و 240 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

صمصام‌شریعت پروژه‌های افتتاحیه دهه فجر را یک‌ هزار و 274 پروژه عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 993 میلیارد تومان بوده که جمع اعتبارات از تاریخی که پروژه آغاز شده، محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع افتتاحیه‌ها در هفته دولت و دهه فجر 2 هزار و 723 پروژه بوده است، اضافه کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 233 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که نشان از حجم بالای پروژه‌های اعتباری در سطح استان اصفهان دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه تعداد شرکت‌های پیمانکاری که تنها در سطح استان مشغول به فعالیت شدند و پروانه دریافت کردند را 2 هزار و 982 شرکت دانست و بیان داشت: تعداد شرکت‌های مهندسان مشاوری که تشخیص صلاحیت شدند، 2 هزار و 382 شرکت پیمانکاری بوده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد کل مصوبات سه سفر استانی هیئت دولت به اصفهان 772 مصوبه بوده، اضافه کرد: از آنجایی که برخی از پروژه‌ها چندین طرح را شامل می‌شدند، تعداد کل پروژه‌ها مربوط به این دوره‌ها 4 هزار و 431 پروژه می‌شود.

صمصام‌شریعت ادامه داد: مصوباتی که اجرایی شده یعنی کار ساخت آن آغاز شده تا پایان دی‌ماه سال جاری 677 مصوبه بوده، یعنی 88 درصد مصوبات اجرایی شده است و تعداد مصوبات خاتمه یافته نیز 379 مصوبه بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی مصوبات اجرایی شده 70 درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت قطار شهری اصفهان از سال 80 آغاز شده است، گفت: تاکنون 615 میلیارد تومان برای قطار شهری هزینه‌ شده که از این مبلغ 140 میلیارد تومان توسط شهرداری تأمین شده و 475 میلیارد تومان نیز دولت داده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات تونل داشته است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یارانه پرداختی به بخش حمل و نقل در سال 90 بیش از 15.5 میلیارد تومان در 14 شهرستان بوده است، اظهار داشت: این تعداد مشتمل بر 20 شهر استان اصفهان بوده و حدود 9 میلیارد تومان آن متعلق به شهر اصفهان است.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال 88 تا امروز تعداد یک‌ هزار و 200 تاکسی واگذار شده که با واگذاری تاکسی‌های جدید، متوسط عمر ناوگان تاکسی‌رانی چهار ساله شد و در همین زمان 420 دستگاه اتوبوس برای شرکت‌های واحد نیز واگذار شده و عمر متوسط ناوگان اتوبوس‌رانی را به هشت سال کاهش داده است.

صمصام‌شریعت در ادامه با اشاره به جلسات ستاد تسهیلات سفر استان بیان داشت: این ستاد تنها ویژه ایام نوروز نیست و ستاد دائمی به حساب می‌آید و آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان چهارراه ارتباطی کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در شهر اصفهان تلاش شده چادرخوابی را به حداقل برسانیم، البته پارک‌های غدیر، فدک و قلمستان برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: آمادگی داریم که در هر 24 ساعت، نزدیک به 155 هزار نفر پذیرش مسافران نوروزی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: براساس ظرفیت استان روزانه هتل‌ها و مهمان‌سراهای موجود در اصفهان ظرفیت 10 هزار نفر را دارد و سعی داریم تا دیگر مسافران را در مدارس، سالن‌های تربیت‌بدنی و منازل کنترل شده استیجاری اسکان دهیم.

صمصام‌شریعت ادامه داد: البته تعدادی چادر و کمپ نیز در استان برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول