اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری به استقبال سال نو رفت

برپایی جشن «نوروز بایرامی» در اردبیل

خبرگزاری فارس: با هدف احیای آیین‌های بومی، سنتی نوروز در آستانه سال نو شهرداری اردبیل جشن «نوروز بایرامی» را برگزار کرد.

برپایی جشن «نوروز بایرامی» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در سالن امام خمینی شهر اردبیل برگزار شد، شرکت‌کنندگان از اجرای برنامه تکم‌خوانی و نمایش‌های آیینی و موسیقی عاشیقلار استفاده کرده و ساعات خوشی را به همراه خانواده‌ها سپری کردند.

در این مراسم شهردار اردبیل در سخنانی فضای استقبال از بهار و نوروز باستانی را فضای پرشور و نشاط توصیف کرد و گفت: در حالی به روزهای پایانی سال و آغاز سال نو نزدیک می‌شویم که همه در تکاپوی نظافت، خرید و سر و سامان دادن به وضعیت عمومی هستند تا در یک حال و هوای پرشور و نشاط سال 91 را شروع کنند.

صدیف بدری از نوروز باستان به عنوان رسم دیرینه ایرانیان یاد کرد و افزود: در این آیین آن چه بیشتر نمود پیدا کرده است رفتار و اخلاق پاک و زلال ایرانیان در گردونه و گذر زمان است که همزمان با رستاخیز طبیعت همه سعی می‌کنند خود را نو کنند.

وی این آیین را مسلک پاکان و انسان‌های از خود رسته و به خدا پیوسته توصیف کرد و اظهار داشت: تمام جلوه‌های فرهنگ اسلامی، ایرانی برگرفته از روح توحیدی، یکدلی و صفا است که در تمام عرصه‌ها نمود زیبایی از آن را نظاره‌گر هستیم.

این مسئول به تدارک برنامه‌های متنوع از سوی شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه‌ها تلاش می‌کنند تا همچون سال‌های گذشته با برگزاری آیین‌های شاد و مسرت‌بخش مردم را با حال و هوای تحول یافته امیدوار به آینده کرده و روزهای خوشی را برای آنها رقم بزنند.

به گزارش فارس، شهردار اردبیل با قدردانی از تلاش خانواده بزرگ شهرداری اعم از کارکنان و کارگران زحمتکش تصریح کرد: از دیروز پاکسازی و تمیز کردن شهر و دیار و محله و کوچه‌ها با مشارکت خود شهروندان شروع شده و تا پایان هفته سعی می‌کنیم برای حضور مهمانی ارزشمند تمام مناطق شهر را تمیز و پاکیزه کنیم.

بدری فلسفه عید را غمگساری و الفت و مهربانی به همدیگر توصیف کرد و گفت: همان‌گونه که امام صادق (ع) فرموده است نوروز جشن شیعه در انتظار فرج آل‌ محمد (ص) است که انتظار می‌رود انقلاب ما در سایه مقام ولایت و رهبری صالح به نهضت عظیم آن حضرت متصل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به فلسفه عید نیز نگاه کنیم در کنار تمام زیبایی‌ها به دوری از معصیت و گناه توصیه شده که می‌تواند این پرهیز کردن مبدأ جشن و سرور و آغاز از خود رستن باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول