اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی بیان کرد

انجام 1850 بازرسی از واحدهای صنفی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: این سازمان تاکنون یک ‌هزار و 850 مورد بازرسی در استان انجام داده که در این راستا برای 96 متخلف به ارزش 24 میلیون ریال تشکیل پرونده داده شده است.

انجام 1850 بازرسی از واحدهای صنفی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در راستای گشت‌های مشترک با استانداری، دخانیات و علوم پزشکی، مواردی از سیگار و تنباکو، لوازم آرایشی بهداشتی، لامپ‌های کم‌مصرف و واحدهای البسه دسته دوم کشف شده است.

وی، ضمن تشکر از اقدامات مناسب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری افزود: این کمیسیون در تنظیم بازار و واردات دام و برنج کمک بسیاری کرده است.

* ورود انواع کالای قاچاق به خراسان‌جنوبی از استان‌های هم‌جوار است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هیچ‌گونه کالای قاچاقی از مرزهای استان وارد نمی‌شود، گفت: ورود انواع کالای قاچاق به استان ما از استان‌های هم‌جوار صورت می‌گیرد.

جمیع ادامه داد: تشخیص کالای قاچاق و غیر قاچاق دشوار است که در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح شبنم و سیستم یکپارچه ثبت سفارش را طراحی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی طرح شبنم برای اصناف برگزار شده است اما این طرح از اول اردیبهشت سال آینده عملیاتی می شود.

* کنترل سوخت واحدهای صنعتی از طریق تجارت آسان صورت می‌گیرد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: طبق بازرسی‌های مشترک با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کنترل سوخت واحدهای صنعتی از طریق تجارت آسان صورت می‌گیرد.

جمیع یادآور شد: شیب قیمتی برای سیستم تجارت آسان مضر است و برای جلوگیری از پدیده قاچاق باید تعرفه معقولی در نظر گرفته شود.

* پخش 3 ساعت برنامه رادیویی در راستای پدیده قاچاق

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی نیز گفت: از نیمه دوم سال جاری بر روی فعالیت‌های کمیته فرهنگی و تبلیغات این کمیسیون تمرکز بیشتری داشتیم که تاکنون در این راستا سه جلسه با 24 مصوبه تشکیل شده است.

محمد ثقفی افزود: رویکرد کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کاهش تقاضا برای این نوع کالا با استفاده از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی بیشتر بر روی مواد آرایشی بهداشتی، دارو، مواد غذایی و پوشاک و البسه متمرکز است به گونه‌ای که در این زمینه تاکنون سه ساعت برنامه رادیویی، یک ساعت برنامه تلویزیونی و 75 زیرنویس پخش شده است.

ثقفی خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، دو مستند تجارت سیاه و تجارت پنهان نیز آماده تولید است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول