اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد

برخورد با قاچاقچیان سمندر در لرستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با قاچاقچیان سمندر لرستانی برخورد جدی می‌شود.

برخورد با قاچاقچیان سمندر در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدحسین بازگیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی لرستان اظهار کرد: سمندر لرستانی شاخص تنوع زیستی این استان است.

وی با بیان اینکه در دنیا 500 گونه سمندر وجود دارد، افزود: در حال حاضر 180 کشور دنیا از جمله ایران عضو کنوانسیون سایتیس هستند که بر اساس آن تجارت و خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض انقراض ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه سمندر لرستانی تنها سمندری است که در دنیا با پسوند لرستانی می‌شناسند، گفت: متاسفانه برخی از قاچاقچیان این گونه‌ی جانوری را از زیستگاهش لرستان، به تهران و دیگر مناطق کشور منتقل می‌کنند.

وی از دستگیری قاچاقچی سمندر لرستانی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش گارد حفاظت محیط زیست لرستان 20 سمندر از یک قاچاقچی کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: این گونه منحصر به فرد جانوری در زیستگاهش رهاسازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: سمندر لرستانی از گونه‌های جانوری در معرض انقراض بوده که قاچاق آن جرم محسوب می‌شود.

بازگیر یادآورشد: برای حفاظت از این گونه سمندر لرستانی یک پاسگاه محیط‌بانی در این محل مستقر شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه به بحث ماهی کور غار در لرستان اشاره کرد و گفت: گونه ماهی کور غار فقط ویژه لرستان است.

وی یادآورشد: 40 گونه ماهی کور در جهان وجود دارد که دو نوع آن در ایران است و یک نوع آن نیز ویژه استان لرستان است.

بازگیر یادآورشد: زیستگاه سمندر لرستانی در منطقه پاپی بین مرز لرستان و خوزستان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه از تشکیل و تعیین 15 گروه ویژه انس با طبیعت در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به ویژه روز سیزدهم نوروز خبر داد.

وی افزود: 34 ایستگاه ستاد انس با طبیعت در استان ایجاد می‌شود، تا از این طریق بتوان به راحتی از طبیعت و محیط زیست لرستان در ایام تعطیلات نوروزی حفاظت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: به همین منظور اکنون ستاد انس با طبیعت در این اداره کل تشکیل شده تا علاوه بر اطلاع‌رسانی اقدامات موثر برای فرهنگ سازی حفاظت از طبیعت و محیط زیست استان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ستاد انس با طبیعت لرستان متشکل از نیروی انتظامی، شهرداری، منابع طبیعی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل شیلات لرستان است، تا بتوان اقدامات اساسی برای حفاظت از محیط زیست در ایام نوروز و در شهرهای مختلف استان انجام داد.

بازگیر افزود: همچنین در روز سیزده‌بدر بسته‌های فرهنگی میان مردم استان توزیع می‌شود، تا مردم زباله‌ها را با خود برگردانند و باعث بر هم زدن بافت خاک و در برخی مواقع احتراق در طبیعت لرستان نشود.

انتهای پیام/و۱۰/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول