اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف از امکان تصویب قطعنامه جدید در مورد سوریه خبر داد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه بعید ندانست که مسکو از پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه که در شورای امنیت سازمان ملل در حال آماده شدن است، حمایت کند.

لاوروف از امکان تصویب قطعنامه جدید در مورد سوریه خبر داد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، روسیه برای نخستین بار بعید ندانست که از پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال آماده شدن است، حمایت کند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد سوریه این امکان را دارد که مورد تایید شورای امنیت قرار بگیرد.

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه همچنان به اصل عدم مداخله خارجی در امور داخلی کشور مستقل سوریه پای‌بند است.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: مقامات مسکو حاضرند به همه کسانی که خواستار اصلاحات در سوریه هستند، همکاری کند. در این بین ما از هیچ یک از طرفین مناقشه حمایت نمی‌کنیم. این موضع گیری درست نیست که همه تقصیرها تنها به گردن یک طرف (دولت سوریه) انداخته شود.  

لاوروف با اشاره به اینکه پیش‌نویس قطعنامه های قبلی که به شورای امنیت ارائه شده بود، عملا قابل تحقق نبودند، تاکید کرد: البته سند جدیدی که اخیرا در حال بررسی در این شوراست، با اصلاحاتی که ممکن است در آن بوجود آید، این شانس را دارد که مورد تایید قرار بگیرد.

اکنون می‌توان گفت که این اظهارات میتواند روند اوضاع پیرامون سوریه را دچار تغییراتی کرده و بر آن تاثیر بگذارد. چرا که تا قبل از این روسیه و چین دو بار پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت را وتو کردند، آنها معتقد بودند این اسناد راه را برای آمریکا و متحدانش با هدف مداخله نظامی در سوریه باز خواهد کرد. اکنون کشورهای غربی و عربی این واقعیت را درک کردند که برای تصویب قطعنامه‌ای در مورد سوریه باید بتوانند نظر مسکو و پکن را نسبت به اقدامات خود در قبال این مشکل جلب کنند.

ضمن اینکه این مسئله با تغییر اوضاع سیاسی پیرامون بحران سوریه مصادف شده است: اتحادیه اروپا خواستار عدم مداخله نظامی در سوریه شده است، اتحادیه عرب از به رسمیت شناختن مخالفین در سوریه خودداری کرده و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا هم اعتراف کرده‌اند که "بشار اسد" به خوبی اوضاع در سوریه را تحت کنترل خود دارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول