اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوران جنگ تحمیلی

52 هزار مستشار شوروی به عراقی‌ها کمک کردند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه و جانباز دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی 52 هزار مستشار متخصص نظامی از شوروی در عراق به این کشور علیه ایران کمک کردند.

52 هزار مستشار شوروی به عراقی‌ها کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمد صادقی سرایانی(شهید زنده) شنبه شب در سومین یادواره شهدای پایگاه مقاومت امام حسین(ع) مسجد قرآن بوشهر که با حضور مسئولان ارشد استان بوشهر امام جمعه، استاندار، فرماندار بوشهر، منختب مردم بوشهر در مجلس قشرهای مختلف مردم و ... برگزار شد با اشاره به آیات قرآن و احادیث ائمه در ارتباط با جهاد در راه خدا اظهار داشت: شهدا هیچ‌گاه به دنبال جاه مقام و پول‌پرستی نبودند.

وی افزود: مردم ما نیز با وفاداری که در صحنه‌های مختلف به نظام نشان داده‌اند دشمن را گیج و سردرگم کردند.

این روحانی جانباز دفاع مقدس با اشاره به جانفشانی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ علیه ایران تمام ابرقدرت‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در مقابل ایران ایستادند و 44 کشور نیز ابزار جنگی، پول و تکنیک‌های جنگی را به صدام دادند.

صادقی سرایانی خاطر نشان کرد: کمک‌ها به طوری بود که ایران از 300 هواپیمای عراق 238 هواپیما را منهدم کرد اما در پایان جنگ عراق 610 هواپیما داشت و در زمان حمله به کویت این تعداد به 750 هواپیما رسید.

وی گفت: همچنین عراقی‌ها 900 توپخانه داشتند که در پایان جنگ این رقم به 3 هزار و 900 توپخانه رسید.

روحانی جانباز دفاع مقدس بیان کرد: یگان‌های رزمی عراق از 11 یگان در زمان جنگ به 57 لشکر نظامی در پایان جنگ رسید و در حمله به کویت نیز 64 لشکر داشتند.

صادقی سرایانی اظهار داشت: تمام این آمار نشان‌دهنده این است که رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی به جانفشانی و رشادت تمام ترفندهای دشمنان برای ورود به خاک ایران را خنثی کردند و حماسه‌ای به‌یادماندنی در تاریخ ثبت کردند.

وی گفت: در طول تاریخ ایران پادشاهان مختلف بنا به دلائل مختلف بخش‌هایی از خاک ایران را به دیگران دادند اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد.

روحانی جانباز دفاع مقدس افزود: تا سال 1349 شمسی سه میلیون و 613 هزار و 11 کیلومتر مربع از خاک ایران به کشورهای دیگر واگذار شده بود اما رزمندگان در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را به دیگر کشورها ندادند.

در این آیین همچنین یکی از همرزمان شهدا خاطراتی از دوران دفاع مقدس را برای حاضران تشریح کرد.

پخش کلیپ با موضوع شهدا و تحلیل از خانواده 18 شهید پایگاه مقاومت امام حسین مسجد قرآن بوشهر از دیگر برنامه‌های ایران در مراسم یادواره بود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول