اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 اسفندماه

طرح‌های امداد نوروزی هلال احمر در ملایر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت جوانان هلال احمر ملایر از اجرای طرح‌های امداد نوروزی هلال احمر ملایر از 25 اسفندماه در ملایر خبر داد.

طرح‌های امداد نوروزی هلال احمر در ملایر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مرتضی میرزایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: نوروز امسال نیز هلال احمر همچون سال‌های گذشته فعالیت خود را در امدادرسانی به مسافران و مردم شهرستان خواهد داشت.

وی از دو فعالیت عمده هلال احمر در این ایام خبر داد گفت: راهنمایی مسافران نوروز از طریق چادرهای هلال احمر استقرار نیروهای امدادی در جاده‌ها این دو محور عمده به شمار می‌روند.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر ملایر از استقرار سه تخته چادر هلال احمر در نقاط  ورودی شهر ملایر خبر داد گفت: در هر چادر دو نفر و در مجموع شش نفر در سه چادر هلال احمر به مدت 20 روز علاوه بر راهنمایی مسافران، نسبت به تست قند و  فشار خون و توزیع بسته‌های فرهنگی ادارات اقدام می‌کنند.

وی زمان اجرای طرح‌های امدادی را 25 اسفند ماه عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.

میرزایی تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه طرح ویژه نوروزی هلال احمر علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف به  نخستین مسافری  که وارد شهر ملایر شود هدیه و بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود و در روز اختتامیه نیز این کار برای آخرین مسافر انجام می‌شود.

وی به بحث امدادرسانی در این سازمان اشاره  کرد و گفت: دو پایگاه ثابت و موقت این ایام  کار امدادرسانی را در شهرستان برعهده خواهند داشت که پایگاه ثابت در محور ملایر - همدان، گردنه زاغه و پایگاه موقت در  محور ملایر به اراک از 24 اسفند کار خود را شروع و تا 14 فروردین سال جدید ادامه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر خدمات امداد جاده‌ای را شامل کمک‌های اولیه در حادثه و انتقال مصدومان به بیمارستان و... عنوان کرد و گفت: در این مدت 160 نفر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای فعالیت دارند.

وی از پیش بینی ماشین نجات در پایگاه‌های امداد جاده‌ای ملایر خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در مشکلات سخت جاده‌ای در انتقال مصدومان هلی‌کوپتر امداد از استان نیز برای شهرستان‌ها آماده همکاری است.

میرزایی ابراز داشت: در راستای ایجاد امکانات و رفاه حال مسافران نوروزی با بخشداران هماهنگی صورت گرفته تا در صورت  بروز حوادث و بارش برف محل‌هایی را برای اسکان اضطراری مسافران در نظر بگیرند و در این راستا هلال احمر بسته‌های غذایی و پتو و وسایل گرم را برای این امر در نظر گرفته است.

وی در پایان سخنانش افزود: در سال گذشته تعداد تصادفات در هر دو محور 11 فقره بوده و خوشبختانه فوتی نداشتیم و 65 نفر نیز در سال گذشته اسکان اضطراری داده شدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول