اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خارجه آمریکا: امیدوار هستیم روسیه مواضع خود درباره سوریه را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه و چین باید از نفوذ خویش برای اعمال فشار بر مقامات سوریه استفاده کرده و در عین حال مواضع منفی خود در مورد تصویب قطعنامه در این خصوص را تغییر دهند.

وزارت خارجه آمریکا: امیدوار هستیم روسیه مواضع خود درباره سوریه را تغییر دهد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که روسیه و چین باید از نفوذ خویش استفاده کرده و بر مقامات رژیم حاکم بر سوریه فشار وارد کنند.

نولاند در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: پس از آنکه روسیه و چین قطعنامه مربوط به سوریه در شورای امنیت را وتو کردند، ما اعلام کردیم که مایلیم تا مقامات مسکو و پکن طرف ملت سوریه را بگیرند. این کشورها باید به توقف خشونت رهبران سوریه کمک کنند و بر "بشار اسد" و دولت سوریه برای این منظور فشار وارد کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال یادآور شد که مقامات واشنگتن امیدوارند که روسیه مواضع منفی خود در خصوص پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه را تغییر دهد.

این در حالی است که "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های روسی به رایزنی‌های خود در خصوص پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه ادامه می‌دهند و هدف ما همچنان دستیابی به متنی است که شامل درخواست‌هایی برای هر دو طرف مناقشه باشد.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد: این پیش‌نویس قطعنامه باید هر نوع مداخله نظامی در اوضاع داخلی سوریه را منتفی کرده باشد. ما با هر نوع سندی که شامل عباراتی باشد که ممکن است موجب هر نوع مداخله نظامی خارجی در اوضاع این کشور مخالفت خواهیم کرد. استفاده از عبارات دوپهلو و نامشخص غیرقابل قبول است.

"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا  نیز قرار است در حاشیه نشست وزیران گروه چهارجانبه در حل و فصل مناقشه خاورمیانه با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

کلینتون در باره دیدار خود با لاوروف گفته است: من پیش از این با وزیر خارجه روسیه مذاکرات تلفنی در مورد سوریه داشتم و روز دوشنبه در نیویورک با وی مجددا ملاقات خواهم کرد. ما همچون گذشته اطمینان داریم که روسیه باید در خصوص حل و فصل بحران سوریه به ما ملحق شود و نقش مثبتی در خصوص توقف خشونتها در این کشور و ایجاد شرایط لازم برای برقراری صلح و دموکراسی در سوریه بازی کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول