اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پستی استان اصفهان خبر داد

وجود 468 فروشگاه اینترنتی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون امور پستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر نزدیک به 468 فروشگاه طرف قرار‌داد اداره پست در استان اصفهان به منظور سرویس خرید و فروش اینترنتی هستند.

وجود 468 فروشگاه اینترنتی در استان اصفهان

حمید باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با سرویس خرید و فروش اینترنتی اظهار داشت: سرویس خرید و فروش اینترنتی از سال 1383 در کل کشور آغاز به کار کرد و آغاز این فعالیت از اداره‌کل پست استان اصفهان بود.

وی در ادامه افزود: این سرویس مورد استقبال قرار گرفت و در حال حاضر نزدیک به 468 فروشگاه، طرف قرارداد با اداره پست در استان اصفهان هستند که به طور متوسط روزانه در حدود 500 مرسوله جمع‌آوری می‌شود و در سطح شبکه پستی کشور ورودی مرسولات در استان ماهانه نزدیک به 18 هزار مرسوله است.

معاون امور پستی استان اصفهان در مورد چگونگی استفاده از این سرویس گفت: اشخاصی که تمایل به استفاده از این سرویس دارند می‌توانند از طریق اینترنت به فروشگاه مورد نظر متصل شوند و خرید خود را انجام دهند.

وی در ارتباط با تحویل مرسولات به خریداران بیان داشت: پس از خرید، مأموران پست نسبت به جمع‌آوری مرسولات، ارسال و توزیع آنها درب منازل خریداران اقدام می‌کنند.

باقری در مورد چگونگی پرداخت هزینه افزود: پرداخت به دو شکل، کارت اعتباری و COD انجام می‌شود و پرداخت از طریق کارت اعتباری در زمان خرید صورت می‌گیرد.

وی به نحوه پرداخت از طریق COD اشاره کرد و گفت: در روش COD، خرید اینترنتی انجام و هزینه کالا و هزینه پستی درب منزل از گیرنده دریافت و به حساب فروشگاه طرف قرارداد واریز می‌شود.

معاون امور پستی استان اصفهان در ارتباط با (E bazaar) تأکید کرد: در این روش که از امسال آغاز شده، فروشگاه‌ها به صورت مستقیم به پست مراجعه کرده و نسبت به انعقاد قرارداد اقدام می‌کنند در صورتی که در سیستم خرید و فروش اینترنتی فروشگاه‌ها با شرکت طرف قرارداد بوده و به صورت مستقیم طرف قرارداد اداره پست نبودند.

وی در مورد چگونگی اطلاع مردم از فروشگاه‌های طرف قرار داد با پست افزود: اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت پست از فروشگاه‌های طرف قرارداد با اداره پست مطلع شوند.

باقری با اشاره به مزایای این طرح گفت: استفاده از این سرویس سبب کاهش ترافیک شهری می‌شود و مردم می‌توانند از این سرویس برای خرید اقلام روزانه خود استفاده کنند، بستر استفاده از این سرویس در شبکه پستی فراهم است و اشخاص می‌توانند با استفاده از این سرویس محصولات سایر استان‌ها را در اختیار داشته باشند. 

معاون امور پستی استان اصفهان در پایان در مورد سایر مزایای این سرویس اظهار داشت: اگر تولید ‌کنندگان از این سرویس استقبال کنند و وارد این عرصه شوند دست واسطه‌ها کوتاه شده و هزینه‌ها نیز کمتر می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول