اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان خبر داد

ارسال 14 مورد تخلف رانندگان گلستان به کمیسیون ماده 11

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان گفت: 14 مورد تخلف رانندگان شرکت‎های حمل و نقل به کمیسیون ماده 11 ارسال شده است.

ارسال 14 مورد تخلف رانندگان گلستان به کمیسیون ماده 11

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی میقانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: نحوه برخورد با متخلفان حمل و نقل پایانه‌ها در چند کمیسیون مورد بررسی قرار می‎گیرد که یکی از آنها کمیسیون ماده 12 است که تخلف شرکت‎ها را مورد بررسی قرار می‎دهد.

وی افزود: در سال جاری در این کمیسیون دو مورد برخورد با شرکت‎های مسافربری داشته‎ایم که بسته شدن شرکت را به همراه داشته است.

میقانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج صورت وضعیت اسناد مورد بررسی قرار می‎گیرد اذعان داشت: این کمیسیون از مدیرکل حمل و نقل پایانه‎ها، مسئول حقوقی و نماینده شرکت تشکیل شده که در سال جاری 85 مورد پرونده را بررسی کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با بیان اینکه تخلفات رانندگان شرکت‎های مسافربری در کمیسیون ماده 11 بررسی می‎شود ابراز داشت: بررسی پرونده‌های این کمیسیون در تهران انجام می‎شود و در سال جاری 14 مورد تخلف رانندگان ارسال شده و شش مورد نیز در حال ارسال است که پس از بررسی‎ها حکم صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این پس صدور پروانه برای شرکت‌های حمل و نقل و مسافربری منوط به داشتن دستگاه‌های تحت تملک آن شرکت است ادامه داد: با وجود اینکه بخش خصوصی متولی حمل و نقل است و صرفه اقتصادی برای آن در اولویت قرار دارد، اما طبق قوانین کسب پروانه شرکت بر عهده حمل و نقل پایانه‎هاست.

میقانی یادآور شد: برای اینکه از راننده محور بودن شرکت‎های مسافربری جلوگیری کنیم از این به بعد برای صدور هر پروانه شرکت، مدیر شرکت باربری هشت کامیون باربری و کسب پروانه شرکت مسافربری منوط به وجود 20 دستگاه مسافربری تحت تملک رسمی همان شرکت است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان اضافه کرد: در صورت فروش و کاهش هر یک از ناوگان‎های حمل و نقل پروانه آن شرکت لغو می‎شود.

وی اذعان داشت: ایران با توجه به ظرفیت بالایی که از نظر جغرافیایی (راه داشتن به آب‌های آزاد) و موقعیت اقتصادی (وجود شاهراه تجاری ابریشم) داراست باید یکی از قطب‎های اساسی حمل و نقل باشد، اما متاسفانه راننده محوری به جای شرکت محوری مانع پیشرفت حمل و نقل خارجی و داخلی است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول