به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی میقانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان گرگان اظهار داشت: نحوه برخورد با متخلفان حمل و نقل پایانهها در چند کمیسیون مورد بررسی قرار میگیرد که یکی از آنها کمیسیون ماده 12 است که تخلف شرکتها را مورد بررسی قرار میدهد.
وی افزود: در سال جاری در این کمیسیون دو مورد برخورد با شرکتهای مسافربری داشتهایم که بسته شدن شرکت را به همراه داشته است.
میقانی با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج صورت وضعیت اسناد مورد بررسی قرار میگیرد اذعان داشت: این کمیسیون از مدیرکل حمل و نقل پایانهها، مسئول حقوقی و نماینده شرکت تشکیل شده که در سال جاری 85 مورد پرونده را بررسی کرده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گلستان با بیان اینکه تخلفات رانندگان شرکتهای مسافربری در کمیسیون ماده 11 بررسی میشود ابراز داشت: بررسی پروندههای این کمیسیون در تهران انجام میشود و در سال جاری 14 مورد تخلف رانندگان ارسال شده و شش مورد نیز در حال ارسال است که پس از بررسیها حکم صادر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از این پس صدور پروانه برای شرکتهای حمل و نقل و مسافربری منوط به داشتن دستگاههای تحت تملک آن شرکت است ادامه داد: با وجود اینکه بخش خصوصی متولی حمل و نقل است و صرفه اقتصادی برای آن در اولویت قرار دارد، اما طبق قوانین کسب پروانه شرکت بر عهده حمل و نقل پایانههاست.
میقانی یادآور شد: برای اینکه از راننده محور بودن شرکتهای مسافربری جلوگیری کنیم از این به بعد برای صدور هر پروانه شرکت، مدیر شرکت باربری هشت کامیون باربری و کسب پروانه شرکت مسافربری منوط به وجود 20 دستگاه مسافربری تحت تملک رسمی همان شرکت است.
مدیرکل حمل و نقل پایانههای گلستان اضافه کرد: در صورت فروش و کاهش هر یک از ناوگانهای حمل و نقل پروانه آن شرکت لغو میشود.
وی اذعان داشت: ایران با توجه به ظرفیت بالایی که از نظر جغرافیایی (راه داشتن به آبهای آزاد) و موقعیت اقتصادی (وجود شاهراه تجاری ابریشم) داراست باید یکی از قطبهای اساسی حمل و نقل باشد، اما متاسفانه راننده محوری به جای شرکت محوری مانع پیشرفت حمل و نقل خارجی و داخلی است.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000