اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار نرسیده، تابستان آمد

افزایش دما در خوزستان پنکه‌ها را به‌کار انداخت

خبرگزاری فارس: افزایش دمای هوای خوزستان که در روزهای گذشته سرعت گرفته است باعث روشن شدن پنکه‌های خانه‌ها در روزهای پایانی زمستان شد.

افزایش دما در خوزستان پنکه‌ها را به‌کار انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روند افزایش دمایی که از روزهای گذشته در سطح استان خوزستان آغاز شده است باعث تابستانی شدن هوا در استان شده است به تا به حدی که در شهرهای شمالی خوزستان مردم در کنار رودخانه‌ها به شنا می‌پردازند.

بر این اساس، در برخی از شهرهای استان خوزستان روند افزایش دما به حدی شده است که در خانه‌ها مردم به فکر سرویس کولرهای گازی و راه انداختن پنکه‌های منازل شده‌اند.

 

*تابستانی گرم در راه است

مدیر کل هواشناسی خوزستان در این باره می‌گوید: با توجه به جریانات پایدار لایه میانی جو انتظار بارش را تا آخر هفته آینده نخواهیم داشت ، همچنین از روز یکشنبه هفته آینده تا آخر هفته آینده روند افزایش دما در استان مشاهده می‌شود.

مسعود دهملایی در این باره خاطر نشان می‌کند: آسمان استان صاف تا کمی ابری از اوایل شب با احتمال وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول تاکید می‌کند: وضعیت هوا، صاف همراه با غبار محلی جهت باد، غربی تا شمال غربی سرعت باد،10تا35کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد،50کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی می‌افزاید: در شبانه روز گذشته آبادان با 26.6 و ایذه با 3.0 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی تاکید می‌کند: حداکثر دمای اهواز به 27 و حداقل به 12 درجه سانتیگراد خواهد رسید که برای این موعد از سال درجه دمایی زیاد است.

 

*کاهش چشم‌گیر باران در خوزستان

برخی کارشناسان بر این باورند که کاهش چشم‌گیر باران در استان خوزستان باعث افزایش دمای هوا در روزهای گذشته شده است و پایداری هوا در سطح استان نیز خود نشان از تائید این نظریه است.

بر این اساس، تغییر شرایط اقلیمی در خوزستان به حدی شده است که روند افزایشی دمای هوا که همه ساله از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شد امسال دو ماه زودتر آغاز شده است و این نشان از تابستانی گرم و طاقت‌فرسا در خوزستان در ماه‌های آینده است.

گزارش: مجتبی نارنج پور

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول