اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

گرانی مردم را در تنگنا قرار می‌دهد/دولت نظاره‌گر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با انتقاد شدید از گرانی‌های موجود گفت: دولت تنها نظاره‌گر است، این صحیح نیست، دولت باید سهمی در خنثی کردن این مشکلات داشته باشد.

گرانی مردم را در تنگنا قرار می‌دهد/دولت نظاره‌گر است

آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا به معنای تحفظ است و تحفظ یعنی خودنگهداری، انسان متقی خودنگهدار است و بر هوای نفس خود غلبه دارد و زمام امور به دست عقل وی است و آگاه و بیناست و خیر و شر را تشخیص داده و از شر اجتناب کرده خود را از گناه و معصیت نگاه می‌دارد.

امام جمعه ورامین اظهار داشت: عقل حجت داخلی پروردگار است، علت اساسی قرار گرفتن افراد در جهنم عدم تعقل و بهره‌گیری از عقل در دنیا است.

 

*گرانی مردم را در تنگنا قرار می‌دهد/دولت نظاره گر است

آیت‌الله محمودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو و خریدهای عید به انتقاد شدید از گرانی‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: مساله گرانی و تورم مردم را در تنگنا قرار داده و توان مردم و طبقه مستضعف را از بین برده است.

نماینده ولی‌‌فقیه در شهرستان ورامین افزود: عده‌ای اجناس مورد نیاز مردم را یا وارد می‌کنند و یا از هر طریق دیگر آماده فروش می‌سازند و به هر قیمت که خود می‌خواهند عرضه می‌دارند، دولت تنها نظاره‌گر است، این صحیح نیست، دولت باید سهمی در خنثی کردن این مشکلات داشته باشد، منطقی نیست که هر کس کالای مورد نیاز مردم را به هر قیمتی که می‌خواهد، بفروشد.

وی در ادامه بیان داشت: این سبک فروش برکت هم ندارد، انصاف هم نیست، اگر یک کاسب با انصاف باشد قطعا برکت را در زندگی و درآمد خود حس می‌کند.

 

نگذارید به طبقه مستضعف سخت بگذرد

آیت‌الله محمودی در ادامه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) را یادگاری ماندگار و موثر از آن حضرت خواند و تاکید کرد: مقام امام بزرگوار عالی است، متعالی شود، فکر بلند ایشان همواره متوجه طبقه ضعیف جامعه بود، بر کسانی که تمکن مالی دارند است که دست مستضعفان را بگیرند و نگذارند به این طبقه سخت بگذرد، به ویژه اگر مستضعف از نزدیکان و بستگان باشد.

امام جمعه ورامین تاکید کرد: کسانی که به فقرا کمک می‌کنند ماجور هستند، دنیا دار امتحان است، هر کس به طریقی امتحان می‌شود، کسی با فقر و صبر در فقر و کسی با ثروت امتحان می‌شود، در این فرصت‌هاست که برخی در امتحان موفق می‌شوند و برخی شکست می‌خورند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مردم شهیدپرور شهرستان گفت: طبق بیان مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) مردم ورامین بیشترین سهم کمک به فقرا به‌ویژه در پرداخت زکات را در بین شهرستان‌های استان داشتند و این امر جای بسی خرسندی است.

 

*عید نوروز، عیدی ملی و پسندیده است

آیت‌الله محمودی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن سال نو عید نوروز را یک عید پسندیده ملی خواند و افزود: ایرانیان باستان از روز اول بهار تا سیزدهم هر روز را به نامی خوانده و کار خاصی انجام می‌دادند، این عید فرصتی است برای نظافت زندگی و خانه مردم و نیز دید و بازدید دوستان، همسایگان و آشنایان و یا رفتن به سیاحت و مسافرت و بسیار پسندیده است.

امام جمعه ورامین نسبت به برخی معاصی در مسافرت هشدار داد و تصریح نمود: برخی به سیاحت می‌روند و همراه با آهنگ و رقص و … وارد گناه می‌شوند، مراقب باشید، حتی در سفر نیز به اطراف خود همراه با خضوع در برابر قدرت پروردگار بنگرید.

 

*اگر تمام دنیا علیه ملت ما متحد شوند شکست می‌خورند

امام جمعه ورامین در ادامه حضور پرشور مردم در انتخابات را قابل ستایش دانست و اضافه کرد: علی‌رغم آن همه تبلیغات دامنه‌دار دشمنان حضور مردم در انتخابات بسیار باشکوه بود، تبلیغات دشمنان حتی حضور را پرشورتر کرد، رحمت خدا بر این مردم، بدانید که تا زمانی‌که مردم ما بیدار باشند اگر تمام دنیا علیه ملت ما متحد شوند شکست خواهند خورد.

امام جمعه ورامین گفت: در تمام دنیا کشوری نیست که انتخاباتی در این سطح بالا باشد که مردم آزادانه در آن شرکت کنند و به اصل نظام رای دهند، باید خداوند را بر این نعمت شاکر باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین در پایان خطاب به افرادی که به این مردم و کشور خیانت می‌کنند و علیه آنها قدم بر می‌دارند و یا قلم می‌زنند، تصریح کرد: حضور پرشکوه مردم را ببینید و از آن عبرت بگیرید.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول