اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بمناسبت اولین سالروز توسل ارتش برای شکستن تحصن انقلابیون مصر

جنبش‌های انقلابی مصر محاکمه شورای عالی نظامی را خواستار شدند

خبرگزاری فارس: بمناسبت اولین سالروز توسل ارتش برای پایان تحصن انقلابیون مصر در میدان التحریر جنبش‌های انقلابی مصر با دادن فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در محکومیت شورای عالی نظامی مصر و تاکید بر محاکمه اعضای این شورا شدند.

جنبش‌های انقلابی مصر محاکمه شورای عالی نظامی را خواستار شدند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، 14 جنبش انقلابی مصر و ائتلاف جوانان انقلابی این کشور با دادن فراخوان‌هایی بمناسبت اولین سالروز اقدام ارتش مصر جهت در هم شکستن تحصن انقلابیون این کشور در میدان التحریر خواستار برگزاری تظاهرات علیه شورای عالی نظامی حاکم بر مصر شدند.

این جنبش‌های انقلابی و ائتلاف‌های جوانان در بیانیه‌های خود تاکید کردند که این تظاهرات‌ها به معنای اعلام جنگ علیه شورای عالی نظامی مصر که یک سال قدرت را در این کشور در دست دارد و سیاست‌های رژیم سابق را به اجرا می‌گذارد.

جنبش‌های انقلابی و ائتلاف‌های جوانان مصر در ادامه خواستار محاکمه تمام اعضای شورای عالی نظامی مصر و در راس آنها "حسین طنطاوی"، رئیس این شورا شدند که مرتکب جنایات بی‌شماری علیه ملت مصر پس از انقلاب شکوهمند 25 ژانویه 2011 و به ویژه توسل به زور و خشونت علیه انقلابیون مصر جهت پایان دادن به تحصن آنها در میدان التحریر در قاهره شد.

در همین راستا جنبش‌ "محاکمه نظامی غیرنظامیان نه" مردم مصر را به شرکت در تظاهراتی دعوت کرد که امروز و پس از برگزاری نماز جمعه تحت عنوان "جنایات نظامیان را فراموش نمی‌کنیم" در میدان التحریر شد.

این جنبش اعلام کردک در این تظاهرات بر جلوگیری از محاکمه غیر نظامیان در دادگاه‌های نظامی تاکید خواهد شد و قرار است در آن خانواده‌های بازداشت‌شدگان و زندانیان مصری که به واسطه دادگاه‌های نظامی محاکمه شده‌اند، شرکت کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول