اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نگهداری از تاسیسات آب شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

افزایش 96 درصدی میزان بارندگی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر بهره‎برداری و نگهداری از تاسیسات آب شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: تاکنون میزان بارندگی از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته 426 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 96 درصد افزایش را نشان می‎دهد.

افزایش 96 درصدی میزان بارندگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، محمد لطفی ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت نزولات جوی، رواناب رودخانه و آبگیری سدها اظهار داشت: همچنین وضعیت آبگیری سدهای استان نیز بهبود یافته و در حال حاضر 161 میلیون از ظرفیت 286 میلیون مترمکعبی به حجم 4/56 درصد، ذخیره‎سازی شده و سدهای وشمگیر و گلستان در حال سرریز است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت در استان گلستان به نظر می‎رسد توزیع عادلانه آب سدها ضروری باشد، زیرا مساله ذخایر آب مساله‎ای نیست که با فراوانی میزان بارش و سرریزی سدها به دست فراموشی سپرده شود و لازم است همواره برنامه‎ریزی حساب شده و آمادگی لازم با بحران خشکسالی را مدنظر قرار دهیم.

محمد کیاءالحسینی مسئول نظام بهره‎برداری اداره کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: سطوح درخواستی آبیاری شبکه مدرن سد گلستان و بوستان یک‌هزار و 350 هکتار است که با وجود سطح سبز مناسب به دلیل بارندگی، تعاونی‎ها تمایلی برای عقد قرارداد ندارند.

محمد سراوانی مدیرعامل شرکت توزیع آب گلستان نیز با بیان گزارش آبگیری آب‎بندان‎ها و مزارع پرورش ماهی پایاب سد گلستان و حاشیه سد وشمگیر گفت: تاکنون آبگیری مخازن سدهای ایمر، بی‎بی شیروان صورت گرفته و با توجه به همکاری مرکز خدمات جهادکشاورزی آمادگی‎های لازم برای توزیع آب وجود دارد.

گفتنی است با توجه به اعلام کتبی نیاز آبی محدود غلات تعاونی‎های شبکه سد گلستان و بوستان، نسبت به ظرفیت‌سازی مناسب برای کنترل سیل اقدامات لازم اعمال و آبیاری غلات در سطح 12 هزار هکتار و 4 هزار هکتار آب تخت پنبه در سد وشمگیر، با هماهنگی مرکز خدمات جهادکشاورزی و شرکت توزیع آب و عقد قرارداد انجام پذیرد.

کمیته توزیع آب سدهای استان گلستان با هدف هم‎اندیشی و برنامه‎ریزی برای توزیع مناسب آب غلات با حضور مدیران شرکت آب منطقه‎ای، آب و جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارشناسان ذیربط در سالن کوثر شرکت آب منطقه‎ای استان برگزار شد.

انتهای پیام/خ۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول