اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد

افزایش پوشش جاده‌ای در نوروز سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: پوشش جاده‌ای پست‌های امداد و نجات در عید نوروز سال 91 در آذربایجان غربی افزایش پیدا می‌کند.

افزایش پوشش جاده‌ای در نوروز سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یحیی زینال‌پور امروز در جلسه تبیین طرح‌های نوروزی که در سالن جلسات این دستگاه برگزار شد اظهار داشت: پوشش جاده‌ای عید نوروز نسبت به زمان‌های عادی سال حدود 10 درصد افزایش پیدا می‌کند زیرا در بقیه ایام سال فقط 12 پست ثابت وجود دارد ولی در عید نوروز 22 پست ثابت برای کمک‌رسانی به مسافران نوروزی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح امداد و نجات جاده‌ای از 24 اسفند تا 14 فروردین ماه اجرا خواهد شد به طوری که پایگاه‌های مختلف اعم از ثابت، موقت و سیار برای زیرپوشش قرار دادن گردشگران و ارائه خدمات به آنها راه‌اندازی می‌گردد تا در صورت وقوع حادثه‌ای در کمترین فاصله زمانی خدمات امدادی به آنها رسانده شود.

زینال‌پور با بیان اینکه از یکم تا شش فروردین ماه پایگاه امداد هوایی نیز در منطقه شهید کلانتری ارومیه مستقر خواهد شد گفت: یک دستگاه چرخ‌بال و یک اکیپ متشکل از نیروی‌های امدادی مجرب و توانمند آماده خواهند بود تا چنانچه در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی حادثه‌ای رخ داد برای کمک‌رسانی به افراد بلادیده بشتابند.

این مسئول به فراهم کردن امکانات برای اقامه نماز مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در این مدت 23 خیمه نماز برای اقامه فرایض یومیه برپا خواهد شد همچنین پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای موظف شده‌اند در این ارتباط فضا و بسترهای مورد نیاز برای مردم متدین و مومن فراهم آورند.

زینال‌پور با بیان اینکه داروخانه‌های هلال احمر در این ایام آماده خواهند بود خاطر نشان کرد: داروخانه ارومیه و مهاباد از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر از اول تا چهارم فروردین به روی مردم و مسافران باز هستند تا هر گونه اقلام دارویی ویژه اعم از داروهای بیماران ام‌اسی و سرطانی در اختیار مراجعه‌کننده‌ها قرار بدهند.

وی با اظهار به اینکه تلفن 147 در این مدت نیز پاسخگو خواهد بود بیان کرد: مسافران می‌توانند با استفاده هر یک از خطوط ایرانسل و همراه اول با این سامانه تلفنی برای دریافت خدمات و گزارش وضعیت خود تماس بگیرند تا در اسرع وقت اکیپ امداد و نجات در مکان گزارش شده حضور پیدا کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی هم اشاره کرد و گفت: این طرح از 25 اسفند تا 14 فروردین در قالب 31 پست برای هدایت مسافران به مناطق گردشگری راه‌اندازی خواهد شد که پیرو اجرای آن انتظار می‌رود مسافران با خاطرهٔ دلنشین استان ما را ترک کنند.

انتهای پیام/ صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول