اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله افراد مسلح به یک اتوبوس در سوریه 12 کشته و مجروح بر جا گذاشت

خبرگزاری فارس: حمله افراد مسلح به یک دستگاه اتوبوس حامل شهروندان سوری در نزدیک شهر حماه در مرکز سوریه 12 کشته و مجروح برجا گذاشت.

حمله افراد مسلح به یک اتوبوس در سوریه 12 کشته و مجروح بر جا گذاشت

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، حمله افراد مسلح با آر پی جی به یک اتوبوس در نزدیکی شهر حماه در مرکز سوریه 6 کشته و 6 مجروح درپی داشت و مجروحان حادثه به دو بیمارستان منتقل شدند.

در همین راستا اقدامات نیروهای امنیتی سوری در منطقه "طیبه الامام" در نزدیکی حماه که تعقیب و دستگیری افراد مسلح را به دنبال داشت، ثبات و امنیت به این منطقه بازگرداند. این افراد مسلح مانع از رفتن مردم به محل کار و حضور دانش آموزان در مدارس می شدند.

یک منبع رسمی سوری نیز گفت که نیروهای امنیتی سوریه بعد از ظهر چهارشنبه در منطقه "بساتین مزه"، در شهر دمشق با اعضای یک گروه مسلح درگیر شدند که در جریان آن شماری از این افراد دستگیر و یک انبار شامل انواع سلاح و نارنجک و مهمات کشف و ضبط شد.

از این محل که پشت سفارت ایران در شهر دمشق پایتخت سوریه قرار دارد و روز گذشته صدای تیراندازی‌ از آن به گوش می‌رسید، همچنین وسایل و دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته، مواد منفجره، لباس‌های نظامی ارتش سوریه و تجهیزات پزشکی نیز به دست آمده است.

همچنین روز گذشته شماری از شهروندان سوری در شهرهای دمشق و حسکه در حمایت از اصلاحات تجمع کردند. در دمشق این تجمع در میدان "سبع بحرات" برگزار شد و در جریان آن شرکت‌‌کنندگان در تجمع در حالی‌که عکس‌های "بشار اسد"، رئیس جمهوری سوریه را در دست داشتند، با سردادن شعارهایی حمایت خود از ادامه روند اصلاحات دولت دمشق را اعلام کردند.

این شهروندان سوری که در میان آنها شخصیت‌های سیاسی تونسی و لبنانی هم مشاهده می‌شدند، هرگونه تلاش برای دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را محکوم و بر آمادگی خود برای مقابله با هر توطئه‌ای تاکید کردند.

در میدان رئیس جمهور شهر حسکه در شمال شرق سوریه نیز شماری از جوانان سوری با برگزاری تجمع حمایت خود از ارتش این کشور برای دفاع از وطن ار اعلام کردند و با سردادن شعارهایی بر رد دخالت خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول