اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع آمریکا:

آمریکا به محدودیت‌های خود برای عملیات نظامی علیه سوریه آگاه است

خبرگزاری فارس: لئون پانتا تلویحا اذعان کرد که دولت اوباما به محدودیت‌های خود برای عملیات نظامی علیه سوریه آگاه است.

آمریکا به محدودیت‌های خود برای عملیات نظامی علیه سوریه آگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بوستون‌گلوب، دو مقام ارشد پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند که رئیس‌جمهور اوباما از پنتاگون خواسته است که طرح‌های اولیه‌ای را برای اقدام نظامی علیه سوریه و پایان دادن به بحران خشونت‌بار حاکم بر این کشور آماده کنند. با این حال این دو تاکید کردند که دولت ایالات متحده همچنان بر این باور است که فشار دیپلماتیک و اقتصادی بهترین راه برای حفاظت سوری‌ها از سرکوب دولت بشار اسد است.

بنابراین گزارش، ارزیابی "ژنرال مارتین ای. دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده و "لئون پانتا"، وزیر دفاع این کشور که در مجلس سنا ارائه شد نشانگر افزایش نگرانی‌ها در خصوص ناآرامی‌های یک‌ساله سوریه بود که ادعا می‌شود خشن‌ترین درگیری‌ها در جریان انقلاب‌های عربی بوده است. سازمان ملل متحد تخمین زده است که بیش از 7500 نفر در جریان درگیری‌های سوریه جان باخته‌اند.

نظرات دمپسی و پانتا همچنین بیان‌گر قطب‌بندی‌های موجود در خصوص سوریه در ایالات متحده آمریکاست، آن‌هم در سال انتخابات و در شرایطی که رقبای جمهوری‌خواه، اوباما را به ضعف در مواجهه با بحران‌های خارجی متهم می‌کنند. این سخنان همچنین دو روز پس از آن مطرح شد که سناتور جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه از ایالات آریزونا که انتخابات ریاست‌جمهوری را در سال 2008 به باراک اوباما واگذار کرد، بمب‌باران سوریه توسط ایالات متحده را تنها راه واقع‌بینانه برای توقف آنچه سلاخی در سوریه خواند، دانست.

بر اساس گزارش فوق، "والری آموس"، از مقامات ارشد رفاهی سازمان ملل متحد از شهر حمص که شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای وفادار به اسد و نیروهای شورشی بوده است، دیدار کرده است. این اولین بازرسی یک سازمان خارجی از سوریه است.

دمپسی به سنای آمریکا گفته است که گزینه‌های ایالات متحده در خصوص سوریه مواردی از جمله ارسال کمک بشردوستانه از طریق هوایی، پایش دریایی نیروهای سوریه، نظارت هوایی بر نیروهای مسلح وفادار به بشار اسد و ایجاد منطقه پروازممنوع بر فراز این کشور را در برمی‌گیرد.

دمپسی تصریح می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا از پنتاگون خواسته است تا ارزیابی اولیه خود را از وضعیت و دوره زمانی عملیات احتمالی نظامی بر ضد حکومت بشار اسد ارائه کند. البته این امر جدیدی نیست و روسای جمهور اخیر ایالات متحده همگی در جریان بحران‌های خارجی از وزارت دفاع این کشور خواسته‌اند تا طرح‌های اقتضایی را برای حمله احتمالی آماده کند. آماده ساختن طرح‌های اقتضایی برای گستره‌ای از حملات به دل‌مشغولی روزمره پنتاگون بدل شده است.

به‌نوشته بوستون‌گلوب، دمپسی و پانتا بیشتر وقت خود را به توضیح سختی‌های حمله نظامی به سوریه سپری کردند. پانتا بر این باور بود که حمله نظامی به سوریه ممکن جنگ داخلی در این کشور را تشدید کرده و شرایط را وخیم‌تر سازد. وزیر دفاع ایالات متحده تلویحا اذعان کرد که دولت اوباما به محدودیت‌های خود برای عملیات نظامی علیه سوریه آگاه است. وی تصریح رد که بدون داشتن متحد در جنگ، اقدام نظامی علیه سوریه به نفع ایالات متحده نخواهد بود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول