اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در موزه هنرهای معاصر اهواز

دومین دوسالانه نقاشی معاصر خوزستان برپا شد

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی معاصر خوزستان شامگاه امروز در محل موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت.

دومین دوسالانه نقاشی معاصر خوزستان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه امروز در آیین گشایش دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی معاصر خوزستان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار داشت: در سال جاری ۴۶نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان برگزار شده است.

سید لطف‌الله سپهر گفت: در ۹ ماهه اول سال ۹۰، ۲ هزار و ۳۲۷ عنوان فعالیت فرهنگی ملی، بین المللی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی به تعداد ۱۴ هزار و ۶۸۰ برنامه اجرا شد و دو میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۶۰ نفر از این برنامه‌ها بازدید کردند.

وی با اشاره به تولید سه فیلم بلند سینمایی در سال جاری توسط این اداره کل در استان خوزستان، اظهار داشت: امسال برای اولین بار در استان خوزستان، سه فیلم بلند سینمایی «سردار هور، شهید علی هاشمی»، «شهید بهنام محمدی» و «شهید رهبر» را با مضمون دفاع مقدس کلید زدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال پروژه‌های خوبی را در استان کلنگ زده شد، بیان کرد: امسال پروژه خانه هنرمندان را کلنگ زنی کردیم که اگر به اتمام برسد یکی از شیک‌ترین و آبرومند‌ترین پروژه‌ها جهت تجمیع هنرمندان خواهد بود.

در ادامه این مراسم انوشیروان بهرامی، رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز، با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در ادامه نخستین دوسالانه که مهر ۸۸ برگزار شد، امسال با قابلیت‌های وسیع تری برپا شد، اضافه کرد: ورک شاپ و نشست‌های تخصصی با اساتید مجرب در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری آثار راه یافته به نمایشگاه با تشکیل هیئتی متشکل از احمد وکیلی صاحب نام عرصه نقاشی، سعید فلاح فر و خدیجه میر سالاری نقاش خوش ذوق خوزستانی، انجام گرفت و در پایان ۱۰۰ اثر از ۴۶ هنرمند هم استانی به بخش نمایشگاهی راه یافت.

لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این نمایشگاه، نمایشگاه انفرادی خوشنویسی با ۳۲ اثر از هدایت موسوی رحیمی دایر است.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان ورک شاپ نقاشی، طراحی و کاریکاتور فجر تجلیل شد. همچنین از خوشنویسان انجمن خوشنویسی اهواز که در نمایشگاه خط سرخ شهادت شرکت کرده بودند نیز تجلیل شد.

لازم به ذکر است، دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی معاصر خوزستان از ۱۵ اسفند به مدت یک ماه در محل موزه هنرهای معاصر اهواز دایر است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول