اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

الگوگیری از غرب تزلزل خانواده‌ها را در پی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا گفت:الگوگیری خانواده‌ها از غرب، تزلزل و از هم پاشیدن خانواده‌ها را در پی دارد.

الگوگیری از غرب تزلزل خانواده‌ها را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه عصر امروز در همایش گفتمان دینی که با محوریت بررسی حدود اسلامی در دبیرستان دخترانه صدیقه سالکی روستای عصمت‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین و پرعطوفت اسلام ضمن بیان حدود و میزان‌های شرعی، انسان‌ها را دعوت به انجام اعمال حلال و ترک محرمات فرا خوانده است و جوامع غربی نیز به علت رعایت نکردن این حدود، الگویی نامناسب و متزلزل هستند.

وی افزود: تعالی روح و حقیقت انسان در گرو تمایل وی به پاکی و عصمت است و چنانچه بشر در ستایش و سپاسگزاری از خداوند متعال سستی بورزد دچار خسران و پشیمانی می‌شود.

امام جمعه بویین‌زهرا در ادامه با بیان آیاتی از قرآن کریم در رابطه با لزوم بینش و تفکر صحیح در جامعه تصریح کرد: به هر اندازه که انسان‌ها با قدرت معنوی و بینش مفید در راستای اهداف بلند و متعالی خود گام بردارند، به همان میزان نیز می‌توان به سلامت و تندرستی جامعه امیدوار بود.

زرینه تشریح کرد: در عصر حاضر که پستی‌های اخلاقی در جوامع غربی به شدت در حال گسترش و اثرگذاری است، باید با تقویت برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد بنیه قوی روحی و جسمی از گزند گناهان دوری کنیم.

وی با اشاره به فسادهای رایج در غرب اذعان کرد: کشورهایی که تا دیروز از تمدن و درخشندگی جوامع خود سخن می‌گفتند، امروز به مرحله‌ای رسیده‌اند که فسادهای اخلاقی و اجتماعی درونشان به مرحله طغیان و اوباش‌گری رسیده است.

امام جمعه بویین‌زهرا ادامه داد: ترویج بی بند و باری‌های اخلاقی و جنسی و نیز اختیار و آزادی‌های نامحدود در غرب باعث از هم گسستگی افراد و خانواده‌ها در دنیای کنونی غرب شده که با وضعیت کنونی از مرحله پیشگیری گذشته و قابل مهار هم نیست.

زرینه اضافه کرد: سالیانه بسیاری از جوانان و نوجوانان غربی با مشاهده افسارگسیختگی و مفاسد در جامعه خود به دین مبین اسلام گرویده و مسلمان می‌شوند و این مهم نشانه حقانیت اسلام است.

وی با اشاره به عطوفت و مهربانی موجود در احکام و قوانین اسلامی یادوآری شد: اسلام تنها دین منتخبی است که سوق‌دهنده انسان‌ها به سعادت و مروج اصلی یکتاشناسی و توجه به دستگاه خلقت است.

امام جمعه بویین‌زهرا در ادامه همچنین با اشاره به گسترش غرب‌زدگی و گرایش جوانان به الگوگیری از منابع غربی تصریح کرد: متأسفانه در عصر حاضر، رشد مفاسد اجتماعی و غرب‌زدگی باعث شده تا بنیان جامعه و خانواده در جوامع اسلامی نیز در برابر طوفان حملات و هجمه‌های گسترده دشمنان در زمینه متزلزل نمودن خانواده‌ها قرار گیرد.

زرینه خاطر نشان کرد: ترویج گسترده آلودگی‌های غرب در جامعه و حرکت جوانان به سوی الگوگیری از غرب زنگ هشداری برای مسئولان و متولیان امور فرهنگی است، چراکه استکبار و غرب، امروز با حداکثر ظرفیت و توان باطل خود در جبهه تهاجم فرهنگی در حال پیشروی هستند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: مراکز دینی و فرهنگی فعال در جامعه امروز وظیفه خطیر و سنگینی را بر دوش دارند و باید با تولید محتوا و اجرای برنامه‌ریزی‌های عمیق و فشرده در عرصه دینی و اسلامی اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان را به الگو‌گیری و استفاده از ارزش‌های غنی و سرشار اسلامی تشویق کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول