اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گوی فارس با معاون ‌پژوهش سپاه مطرح شد

ایجاد قدرت علمی برای پاسداری از انقلاب؛ هدف اصلی سپاه در سال 91

خبرگزاری فارس: معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی در سال 1391 ایجاد قدرت علمی پاسداران برای پاسداری از انقلاب اسلامی خواهد بود.

ایجاد قدرت علمی برای پاسداری از انقلاب؛ هدف اصلی سپاه در سال 91

سرتیپ دوم پاسدارمحمدرضا نواب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هدف ما در سال 91 عمدتا در ثبت تجارب و انجام پژوهش‌ها و بخشی نیز در زمینه شکل‌دهی و ساماندهی اندیشه‌ورزان سپاه برای هدف اصلی که ایجاد قدرت برای پاسداری از انقلاب اسلامی است، خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف ما در سال 90 ایجاد و استقرار نظام دانش و پژوهش در سپاه بوده است که با درصد قابل توجهی تا به امروز محقق شده است.

نواب افزود: خوشبختانه در همه رده‌های سپاه، معاونت دانش و پژوهش را ایجاد کردیم و توانستیم نمایندگانی را انتخاب کنیم تا در سال 91 با یک شبکه ستادی قوی وارد اجرای ماموریت‌های محوله‌مان شویم.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران در مورد نقش بسیج در نهضت نرم‌افزاری گفت: آنچه که از طرف فرمانده معظم کل قوا بیان شده این است که سپاه باید در پیشبرد و پیشروی در انقلاب اسلامی پیشتاز باشد؛ لذا پیشتازی در انقلاب اسلامی و پاسداری از آن متضمن داشتن دانش در مقولات مختلف است.

وی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم در این راه سوار بر مرکب دانش، نیازهای نرم‌افزاری علمی انقلاب را شناسایی کنیم و برای تحقق این هدف در بخش‌هایی که لازم بوده وارد شویم، حضور داشته‌ایم.

نواب افزود: یکی از ابعاد نهضت نرم‌افزاری، تحول در علوم انسانی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی انقلاب و نظام است.

وی بیان کرد: در راستای تحول علوم انسانی زمینه‌ها و فرصت‌هایی به وجود آمده است که بتوانیم تجارب به دست آمده در زمینه مدیریت مقولات مختلف از جمله اداره سازمان‌ها، مدیریت منابع و سرمایه‌های انسانی، مدیریت پشتیبانی و لجستیک، مدیریت مخابرات، مدیریت تحول و ... را به صورت مدون و در قالب دانش‌هایی برای پیشبرد نهضت نرم‌افزاری در انقلاب و نظام استفاده کنیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران با اشاره به نقشی که پاسداران در نهضت نرم‌افزاری می‌توانند ایفا کنند، گفت: نخستین مسیر این است که پاسداران در جریان پاسداری از انقلاب اسلامی، تجاربی را که به دست می‌آورند ثبت و مدون کنند تا بتوانیم دانش مورد نیاز سپاه را از آن استخراج و اکتساب کنیم.

وی ادامه داد: محور دوم، پاسداران باید نیازهای پژوهشی پاسداری از انقلاب را احصا کنند و در قالب پروژه‌های پژوهشی در صحنه عمل به کار گیرند.

نواب یادآور شد: محور سوم اندیشه‌ورزی است و پاسداران با توجه به زمینه خلاقیت و ابتکاری که داشته و دارند می‌توانند راهکارهای نویی را برای پیشبرد نهضت نرم‌افزاری در کشور و نظام دنبال کنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول