اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مدیرعامل کانون پرورشی

کانون زبان ایران 865 هزار زبان‌آموز دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون زبان ایران 865 هزار زبان‌آموز دارد که تلاش می‌شود این رقم در سال آینده به یک میلیون نفر برسد.

کانون زبان ایران 865 هزار زبان‌آموز دارد

حسن مسعودی امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی مدیران و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل هتل پارس کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال 88 کانون زبان 580 هزار زبان‌آموز داشت که این رقم در سال جاری به 865 هزار نفر افزایش یافته و تلاش می‌شود این تعداد زبان‌آموز در سال آینده به یک میلیون نفر برسد.

وی افزود: در سال 88 تعداد یک ‌هزار و 500 نفر مدرس در کانون زبان ایران فعالیت می‌کرد که این رقم در سال جاری به 2 هزار و 600 نفر افزایش یافته است.

مسعودی بیان داشت: 25 کانون زبان ایران در سال 88 در استان‌های کشور فعال بودند و اکنون 29 استان دارای کانون زبان هستند و فقط استان‌های ایلام و کهکیلویه و بویراحمد کانون زبان ندارند.

وی تعداد شهرهای دارای کانون زبان در سال 88 را 35 مورد ذکر کرد و بیان داشت: 78 کانون زبان ایران در سال جاری در ‌شهرهای کشور فعالیت می‌کنند.

مسعودی ابراز داشت: مراکز کانون زبان در سال 88 نیز 68 مورد بود که این کانون‌ها در سال جاری به 190 مورد افزایش یافته‌اند.

وی گفت: برای نظارت و ارزیابی کانون‌های زبان از تجربه استان‌ها بهره می‌بریم.

مسعودی اذعان داشت: اولویت کانون زبان راه‌اندازی کانون در استان‌ها فاقد این مراکز است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زبان‌آموزان بیشتر بزرگسال هستند به دنبال افزایش تعداد زبان‌آموزان نوجوان هستیم.

مسعودی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق محتوا و تولید و همچنین فعالیت کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید عمل کرد، اظهار داشت: 95 درصد رضایت از انجام کار تخصصی در کانون زبان ایران وجود دارد.

وی ابراز داشت: نبود فضای مناسب، تجهیزات کافی و مشکل در نام‌نویسی از زبان‌آموزان از مهم‌ترین مشکلات این مرکز است.

مسعودی تصریح کرد: بعضی از کانون‌های زبان در کشور از نظر تجهیزات و فضا وضعیت مطلوب‌تری نسبت به کانون زبان ایران دارند، اما کانون زبان ایران از نظر محتوایی و تخصصی بالاتر از دیگر مراکز است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از دیگر مراکز زبان حمایت می‌کند، عنوان کرد: ما توقع داریم از کانون زبان ایران که در دل آموزش و پرورش است، حمایت بیشتری داشته باشد.

مسعودی گفت: راه‌اندازی مراکز کانون زبان ایران در استان‌ها با مجوز هیئت مدیره کانون صورت می‌گیرد و در این زمینه نیازی به مجوز از سوی آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به ایجاد امنیت شغلی برای مدرسان کانون زبان ایران تصریح کرد: تعدادی از مدرسان این کانون به استخدام کانون پرورشی درآمده‌اند.

مسعودی از مدیریت استانی کانون زبان ایران در 9 استان کشور خبر داد و افزود: وجود مرکز کانون زبان در چهار شهر و حضور 5 هزار زبان‌آموز از جمله شرایط استانی شدن مدیریت کانون‌های زبان ایران است که بیشتر استان‌های کشور این شرایط را دارند.

وی ابراز داشت: با توزیع کتاب‌های کانون بین بچه‌ها دسترسی افرادی که نمی‌توانند در مراکز ما حضور فیزیکی داشته باشند به تولیدات کانون فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول