اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 اسفند

کارگاه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری دومین کارگاه کشوری انجمن علمی رمزنگاری با عنوان امنیت شبکه‌های رایانه‌ای در 20 اسفند جاری در این دانشگاه خبر داد.

کارگاه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

عبدالله حاتم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت مقوله امنیت در فناوری اطلاعات و پدافند غیر عامل اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، دومین کارگاه آموزشی انجمن علمی رمزنگاری دانشگاه گیلان با عنوان امنیت شبکه‌های رایانه‌ای با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در تاریخ 20 اسفند جاری در تالار حکمت این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این نمایشگاه بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نظامی به عنوان حامی این کارگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: سپاه قدس گیلان، سازمان تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، صندوق حمایت پژوهشگران کشور، انجمن رمز ایران، اداره کل فناوری اطلاعات استانداری گیلان از جمله حامیان این طرح آموزشی و پژوهشی محسوب می‌شوند.

این مسئول امنیت در شبکه‌های RFID، امنیت در شبکه‌های حس‌گر بی‌سیم، نقش رمزنگاری در شبکه‌های حس‌گر بی‌سیم را از جمله موضوعات مهم این کارگاه کشوری عنوان کرد.

به گفته وی اساتید دانشگاه‌های گیلان، شهید رجایی تهران، علم و صنعت و KTH سوئد به ارائه مقالات علمی‌پژوهشی در این کارگاه می‌پردازند.

حاتم‌زاده خاطرنشان کرد: امنیت شبکه‌های رایانه‌ای از نظر حفظ اطلاعات و نیز رعایت حریم خصوصی افراد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره تمام سازمان‌ها به دنبال برپایی شبکه‌ای امن در بستر فعالیت‌های اداری خود هستند.

وی برگزاری چنین کارگاه‌هایی را موجب تحقق این اهداف در درازمدت دانست و تصریح کرد: ارتقای تعامل بین ارگان‌های دولتی و نظامی با دانشگاه و پژوهشگران جوان از جمله مزایای برگزاری چنین کارگاه‌هایی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول