اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کاشان:

کاشان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی‌های زینتی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: کاشان با 500 واحد تولید انواع ماهیان زینتی بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی‌های زینتی در کشور به شمار می‌رود.

کاشان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی‌های زینتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، جواد امان‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر خلاف خشکسالی‌ سال‌های اخیر منطقه، 50 تا 60 درصد از ماهیان زینتی کشور در شهرستان کاشان تولید می‌شود.

وی افزود: ماهی‌های مولی، گوپی، تایگر، گورامی، سیچ‌لایت، آنجل، رزی‌پاب، پلاتی، تترا، اسکار، زبرا و پرت قرمز از انواع ماهی‌های زینتی کاشان هستند که مهم‌ترین نوع آن گلدفیش، ماهی قرمز سفره هفت‌سین است.

مدیر جهاد کشاوری کاشان با اشاره به اینکه کاشان با پرورش و تولید 70 درصد ماهیان زینتی کشور به عنوان قطب بزرگ تولید و تکثیر این نوع ماهی‌ها در میان کشورهای منطقه به شمار می‌رود، ادامه داد: ماهیان زینتی کاشان حتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

امان‌پور همچنین ارزش تولید ناخالص سالیانه ماهی‌های زینتی این شهرستان را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد.

وی متذکر شد: شهرستان کاشان با 500 واحد تولید انواع ماهیان زینتی بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی‌های زینتی در کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، ماهیان زینتی در دهه‌های گذشته به صورت خانگی و در حوض‌های میان خانه‌ها تکثیر می‌شدند، اما اینکه به شکل حرفه‌ای تکثیر و تولید می‌شوند.

امان‌پور همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان کاشان بیش از یک‌هزار نفر به پرورش ماهی زینتی اشتغال دارند عنوان کرد: استخرهای پرورش ماهیان زینتی کاشان اغلب در باغ‌ها و مزارع فین و راوند کاشان پراکنده‌اند.

وی با اشاره به اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر تأسیس شهرک ماهیان زینتی در شهرستان کاشان متذکر شد: با وجود مصوبه هیئت دولت و علیرغم تلاش‌های جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی تولید ماهیان زینتی  و سایر مسئولان شهرستان کاشان تاکنون مشکل تأمین آب شهرک ماهیان زینتی شهرستان کاشان برطرف نشده است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول